• jennifer88

Halloween fest med krav på utklädnad...

Jag älskar att gå på fest och att klä upp mig, och likaså gör mannen min. Men varken han eller jag tycker om att klä ut oss och nu är det dags för Halloween igen! Även i år är vi bjudna på fest där de i inbjudan uttryckligen säger att vi förväntas vara utkkädda och helt ärligt, ingen av oss har någon vidare lust att gå, eller gå på festen vill vi ju väldigt gärna men att klä ut oss känns bara jobbigt!  Att inte gå är inte ett alternativ då det handlar om en födelsedagsfest för en väldigt nära släkting som vi redan sagt ja till. Och att inte komma utklädda är inte heller det ett alternativ så frågan är nu vad vi ska klä ut oss till?

Någon som har tips på något som är enkelt och billigt men tillräckligt utklätt för att passa in på fest där alla andra kommer att ha lagt  ner mycket tid och pengar på sina kläder. Sen ska vi ju även åka kommunalt till och från festen, så att sticka ut allt för mycket är vi inte så sugna på...

Och är det verkligen så att det bara är vi som är tråkiga och tycker det här med att klä ut sig är jobbigt och krångligt?

• Svar på tråden Halloween fest med krav på utklädnad...
  • jennifer88
    Bibbidi skrev 2012-10-30 21:57:50 följande:
    Har du saker hemma så du kan klä dig lite som Audrey Hepburn? 

Vad har du annars hemma?

Egentligen den där långa cigaretten eller vad det är som hon hade, du kanske bara kan ta en lång blompinne och måla den lite grann? Då borde det väl nästan se ut som en sån? GladSkäms 
    Jag har en snygg svart klänning i lite klassisk stil och även stilrena pärörhängen och haösband som kanske skulle passa som Audrey Hepburn. Och blompinnar har jag ju det med så får nog ta och experimentera lite. :P

• jennifer88
    micromat skrev 2012-10-30 22:00:24 följande:

Bridget Jones.. =)

Helt klart ett alternativ till ngon jag skulle kunna likna i alla fall. Har samma längd på håret och samma hårfärg... Frågan är ju bara hur man gör en Bridget Jones samtidigt som man känner sig snygg och uppklädd. Tänker mig henne främst i typ pyjamas. :P
  • Bibbidi
    micromat skrev 2012-10-30 22:00:24 följande:

Bridget Jones.. =)
    Jaa! Den var bra! =)

En strumpa över någonting kan föreställa mikrofonen En dagbok/bok är lätt att fixa också. :P  
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • jennifer88

Ska nog ta och sova lite och fundera ordentligt under morgondagen vad jag kan tänkas passa som. =)

• Ineedanick

Gå i dina vanliga festkläder, mannen i svart. Du tar med en träpinne; säg att ni är buffy och angel.

• jennifer88
    Bollhav skrev 2012-10-31 18:38:55 följande:
    Ni sak ju klä ut er till Madeieine och Chris såklart. Klockrent ju.

Ineedanick skrev 2012-10-31 18:44:13 följande:
    Gå i dina vanliga festkläder, mannen i svart. Du tar med en träpinne; säg att ni är buffy och angel.

Helt klart bra, enkla och riktigt roliga tips!!! =)

Som det ser ut nu kör mannen antingen på Bond i snygg kostym eller Superman med dräkten halft gömd under en vit skjorta. Själv kör jag då antingen på bondbrud i snygg klänning eller kanske på mästerskurk om mannen nu vill vara superhjälte. =)
  • Tom Araya

Trenchcoat, hatt och solglasögon och säg att du (mannen) är Mr Walker (Fantomens hemliga och civila alter ego).

• SoakedInFeelings

Jag har fått en märklig känsla av "utklädsel", ibland, då folk vid vissa tillfällen har envisats att bära röd pikétröja. Som t.ex för ett par år sedan, och ett par satt framför mig på en båtbuss till Sthlm. Killen hade röd pikétröja, och tjejen bredvid som han hängde över, hade en rosaglittrig bärbar dator i famnen. En annan gång var en sommarkväll på en lokal Nordman-konsert, där var det flera stycken runt omkring med den. Säkert bara inbillning, men jag blev självklart i mitt förvirrade tillstånd fullkomligt vettskrämd när jag såg nyheterna på förstasidan i kvällstidningen om vad som hänt i Norge. Maskering eller ej.

Svar på tråden Halloween fest med krav på utklädnad...