• Anonym (Kontaktperson)

Jag är kontaktperson - fråga mig vad du vill!

Uppdraget som kontaktperson innebär att man på sin fritid hjälper en eller flera personer med funktionsnedsättning att bryta isolering genom att hjälpa personen att få en meningsfull fritidssysselsättning. Man kan komplettera eller ersätta personens kontakt med anhöriga.

Många kommuner har brist på kontaktpersoner så jag tänkte svara på eventuella frågor och därmed kanske få upp intresset för verksamheten. Man får ett visst arvode för uppdraget/uppdragen.

Tänk på att jag har tystnadsplikt så jag kan inte svara på precis allt. :)

• Svar på tråden Jag är kontaktperson - fråga mig vad du vill!
  • Anonym (fff)

Jag mejlade min kontakt person eller smsa snarare i måndags om vi skulle spela mini golf i veckan hon sa då att hon skulle kolla upp sina jobbdagar först. Det var i måndags nu är det fredag och hon har ej hört av sig ännu. Ha ha ha ha veckan är ju slut........ Nu har jag messat henne om vi kan det på måndag hon trodde dels med hon skulle va ens stödperson och inte kontaktperson så ingen ordning på nått sen så trodde hon att hon betalat själv för aktiviteterna med egna pengar men hallå de får ju arvode!

• USA111

Min kontakt person ville ej hänga med på nått som konserter i köpcentrum eller nått som är gratis. Läste om en tjej som hade kontaktperson och hon var på tex Idol inspelning med sin kontaktperson.

• Anonym (l)

Tröttnar du inte på freaksen? 

• Anonym (Anna)

Får man välja vem man vill vara kontaktperson åt? Brukar man vara kontaktperson till personer av samma kön?

• USA111

Min kontaktperson vill ej gå med på event i köpcentrum. Varför inte

• USA111

Inte kan jag ha en manlig. Kanske blir kär i han redan varit det i 2 boendestöd. De ville ge mig en peter

• Anonym (nn)
    USA111 skrev 2024-08-09 01:06:01 följande:

Inte kan jag ha en manlig. Kanske blir kär i han redan varit det i 2 boendestöd. De ville ge mig en peter

Du är avslöjad. Fast detta var kanske din intention också. Så meningslöst du tänker. Fullkomligt poänglöst.
  • USA111

Vadå avslöja de vill ge mig en manlig jag bara undrar om en tjej kan ha en manlig kontakt person. Det är väl inte så bra man kan bli kär i den då.... Varit det 2 ggr i boendestöd

• USA111
    Anonym (nn) skrev 2024-08-09 03:29:11 följande:
    Du är avslöjad. Fast detta var kanske din intention också. Så meningslöst du tänker. Ful
    lkomligt poänglöst.Vad?

Vad
  • Anonym (nn)
    USA111 skrev 2024-08-14 23:15:31 följande:
    Jag vet att det är du.
  • Anonym (R)
    Anonym (l) skrev 2024-06-08 22:18:01 följande:

Tröttnar du inte på freaksen? 

Om ensamma personer är freaks så är hela planeten full a freaks . Och då är de per definition ej freaks. 
  • USA111
    Anonym (nn) skrev 2024-08-15 00:07:57 följande:
    Jag vet att det är du.
    Vaddå vet att det är du vad har det med peter att göra? 
  • USA111
    Anonym (nn) skrev 2024-08-15 00:07:57 följande:
    Jag vet att det är du.
    Hallllå´åå
  • USA111
    Anonym (nn) skrev 2024-08-09 03:29:11 följande:
    Du är avslöjad. Fast detta var kanske din intention också. Så meningslöst du tänker. Fullkomligt poänglöst.
    Vad  menar du?????????
  • Freddie K

Jag hade en kontaktperson en gång. Hon tog med sin son på våra möten. Skulle du säga att det är okej att göra det?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • USA111

Varför måste man bara ses 2 ggr i veckan jag går på event med nått som heter abundo och ibland kanske på 5 saker i månaden vill ha nån med mig varje gång

• Anonym (R)
    USA111 skrev 2024-09-28 20:23:35 följande:

Varför måste man bara ses 2 ggr i veckan jag går på event med nått som heter abundo och ibland kanske på 5 saker i månaden vill ha nån med mig varje gång

Det är mycket. Vanligtvis är det väl 2ggr per månad
  • Mia448
    Freddie K skrev 2024-08-24 12:14:45 följande:

Jag hade en kontaktperson en gång. Hon tog med sin son på våra möten. Skulle du säga att det är okej att göra det?

Beror helt på hur den som har insatsen känner. Fokus ska ju vara på att du ska ha en bra stund. Man kan ju känna sig pressad att säga ja också. Man behöver ha tid att lägga om man är kontaktperson.
  • Freddie K
    Mia448 skrev 2024-09-29 08:57:39 följande:
    Beror helt på hur den som har insatsen känner. Fokus ska ju vara på att du ska ha en bra stund. Man kan ju känna sig pressad att säga ja också. Man behöver ha tid att lägga om man är kontaktperson.
    Ok, men hon tog med sig sin son och jag visste inte om det så det kändes lite konstigt för mig.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • USA111
    Anonym (R) skrev 2024-09-29 08:55:29 följande:
    Det är mycket. Vanligtvis är det väl 2ggr per månad
    Ja jag sa jag går på abundo event mer än 2 ggr och vill ha nån med mig varke gång inte bara 2 ggr för lite
Svar på tråden Jag är kontaktperson - fråga mig vad du vill!