• Mella01

Ni som hade stora bebisar första året, hur blev det sen?

Hej! Ni som hade stora bebisar det första året, fortsatte de att växa lika fort de kommande åren? Jag är lite nyfiken då vår tjej på 8 månader är 77cm och väger 11kg. Hon är lika stor nu som min första var på 12 månaders kontrollen. Lite nyfiken bara hur det blev med er andra?

• Svar på tråden Ni som hade stora bebisar första året, hur blev det sen?
  • Flisan79

Mina barn har varit "feta/stora" första året. Dock bara ett streck över på längden. De har alla tre vägt drygt 10 kg vid sex månader. Barn nr 1 höll vikten upp ganska länge då hon ammade tills hon var 2 men sen stod hon still i vikt och växte bara på länden. Idag är hon en normalstor 5 åring.
    Dotter två planade runt 1 år och dotter 3 började plana redan vid 6 månader så nu vid 1 år vägde hon 10,5 kg.

• viseversa

Mej nu är han i samma storlek som dom andra i samma ålder. Men som bebis var han STOR!!

• viseversa

Han är 20mån nu. Kommer i håg en dag när han var 4 mån och satt i vagnen. Vi åkte t bana och bredvid stod en vagn med en 3 månaders bebis. Dom kunde inte tro att Odin bara var 4 månader. Han var 4 kilo tyngre och mer än dubbelt så stor som deras bebis. Haha vi tyckte det var ganska kul. Där satt han och var stor. Nu är han som sagt inte speciellt mycket större än andra barn i samma ålder. Kanske liite längre men inte mycket. Dock har han oftast större fötter. Han har 25/26 i skor redan nu. Men det får vi skylla på mig och hans pappa. Jag har 42 och hans pappa har 47 i skor.

• Viberg

Min son föddes i vecka 36 och vägde då nästan 4 kg. Vid 5 månaders ålder vägde han 10 kg! Nu är han 6 år och väger 22 kg, helt normalt mao.

• any19877

Min son är född i v 36 å vägde bara 2800gr. Nu ( 4 mån) väger han 8 kilo!

• En blå giraff

Min son är 5 år nu och har alltid varit stor = rund. Han är fortfarande det men det har planat ut senaste året. Han ligger fortfarande på övervikt enligt BMI men det går mot normalvikt när han växer på längden.

• Harmagedon

Min son var en stor bäbis. Två kurvor över normalkurvan på både längd o bredd första året. (inte stor när han föddes dock) hans valkar hade valkar... Men sedan har han planat ut på viktkurvan. Fortfarande lång men inte motsvarande viktkurva utan snarare på normalkurvan där.

Svar på tråden Ni som hade stora bebisar första året, hur blev det sen?