• Fanny 833

Föräldralediga i Farsta sökes!

Hej Alla!

Jag flyttar till Farsta Centrum den 1 november och eftersom jag inte känner någon i området vore det superkul att komma i kontakt med någon mer mamma eller pappa som inte heller har lust att sitta inne och titta på Tv med sina små barn.

Jag är 25 år och har två sötnosar.
    En pojke på 20 månader och en liten tjej på 4 månader. 

De är busiga och glada barn som älskar att leka och ha roligt med jämngamla.

Hör gärna av dig om du vill träffas för en fika.
    fanny_4ever@hotmail.com
    0735022537

• Svar på tråden Föräldralediga i Farsta sökes!
  • swedemom

Hejsan,  jag är 37 år och har en 4årig flicka... Vi bor visserligen i Usa!! men vi kommer av olika anledningar att flytta hem till våren eller sommaren 2014. Jag funderar på farsta, eller hökarängen och kanske martinskolan och har sökt här på farsta trådar för att få lite information om omådet runt farsta och hökarängen men otroligt svårt att sålla bland (som jag tycker att det verkar) så många förorts fördommar så att man blir aldeless vimmelkantig!!! Har du lust att dela med dig hur ni trivs där ute, med barnen och familjen... kommunikation, grönområden som jag har läst ska vara fina, mat affärer etc;) 
    Ska besöka waldorfskolan i Maj  (vet att det inte är för alla, men för oss är det det ...men beroende på skola till skola  - Skulle antagligen älska järna själv men maken får nog för långt till jobb därifrån :( 

Hur som hellst, Jag känner INGEN heller därutåt söder förorts krokarna och familjen och vänner ja dom har ingen koll alls:)   Jag kommer själv från norrförort ute på den blå linjen och känner mig mycket hemma i Stockholm men har inte bott i sverige sedan jag var tonåring! Nu ska jag altså släpa hem man och barnFörvånad och vi kommer få börja om från grunden och antagligen flytta till ett område där vi inte känner någon...och dottern kommer garanterat sakna alla hennes vänner något enormt hjärteskärandeGråter

Om Martinskolan känns rätt för oss så kommer vi försöka hyra en lägenhet i Farsta el hökarängen till sommaren en månad, och test bo lite, så då hänger jag gärna med på till lekparken etcSkrattande  Min dotter älskar mindre barn och är som en liten mini barnvakt redan!!

• Fanny 833

HEJ!

Sent svar ... men vad roligt att du kommer (kanske) flytta till farst!

Jag är uppvuxen i södra stockholm men är ny till farsta och trivs jättebra. Det finns det mesta man behöver, iallafall som småbarnsförälder.
    Martinskolan vet jag inget om , har inte ännu börjat kolla på grundskolor. Barnen är ju så små.

I farsta finns ett stort centrum.
    Öppen förskola... massvis med vanliga förskolor. Simhall och idrottshall, en hel del gym. Jag kan inte komma på något som inte finns här, jo BIO. Det vore kul om de öppnade en biograf. hehehe 

Stockholm förändras mycket  och Farsta är inte vad det en gång var.
    Förrut var det verkligen en sunkig förort (tyckte jag som växte upp i Hägersten). Men nu är det faktiskt ganska svårt att få kontrakt här. De har rustat upp det en hel del. Bra kommunikationer med bussar , tunnelbana och tåg. Visserligen pendeltåg från Farsta Strand. Men det är inte långt bort. 

Kul om ni åxå flyttar hit!

Hör av dig när ni är här... [email protected]

Svar på tråden Föräldralediga i Farsta sökes!