• Anonym (Lisa)

Jag är gift med en arab, frågor?

Har tråkigt, och är trött på att läsa fördumsfulla åsikter om blandäktenskap.
    Fråga gärna på, jag svarar på allt! 

• Svar på tråden Jag är gift med en arab, frågor?
  • Alby

Hej!
    Umgås han med araber eller svenskar?
    Firar han jul/påsk/midsommar?
    Hur försörjer han sig?

• Anonym (Lisa)
    Alby skrev 2012-10-28 20:58:51 följande:
    Hej!
    Umgås han med araber eller svenskar?
    Firar han jul/påsk/midsommar?
    Hur försörjer han sig?

Han har bara svenska vänner, förutom en killkompis som är från makedonien.
    Han älskar att fira jul, men midsommar och påsk är han mer neutral till. Alltså han firar det men 
    det är mest för mig och barnens skull.
    Han jobbar som lektor på universitet. 
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Lisa) skrev 2012-10-28 17:11:56 följande:
    Har tråkigt, och är trött på att läsa fördumsfulla åsikter om blandäktenskap.
    Fråga gärna på, jag svarar på allt! 
    Är det en snel hest?
  • Grätchen
    Anonym (Lisa) skrev 2012-10-28 20:02:16 följande:
    Det var 10 år sen vi träffades, och då var boken Gömda av Liza Marklund rätt stor. Så lite på spänn var jag i början av förhållandet, men sen insåg jag att alla människor är olika. Hade han klagat på att jag hade killkompisar, festade för mycket eller något annat "varningstecken" så skulle jag nog gjort slut rätt fort. Men inga "varningstecken" kom, och vi har ett jämställt förhållande. Så lite fördomar hade jag, en gång i början av förhållandet, så slog gav jag honom en hård lavett på hans kind. Det är inget jag är stolt över, men jag ville helt enkelt se om han skulle slå tillbaka eller om hans ögon skulle blixtra av ilska. Men han tog lavetten bra och sen dess har jag inte slagit honom, jag har inte blivit slagen heller.

Det var svårt för min familj att acceptera att jag var tillsammans med en arab. Vi var tillsammans i ett år innan de gick med på att träffa honom, men efter de träffades och lärde känna varandra så har det inte varit några problem.

Såå, du slog honom. ...Förvånad För att testa honom? Jösses.

• Fenrisulven
    Grätchen skrev 2012-10-28 21:34:05 följande:
    Såå, du slog honom. ...Förvånad För att testa honom? Jösses.

Hände en gång liksom.Ingen big deal tycker jag.
  • Anonym (Lisa)
    Grätchen skrev 2012-10-28 21:34:05 följande:
    Såå, du slog honom. ... För att testa honom? Jösses.  

Mitt ex var en psykopat och misshandlade mig, jag kom ifrån det förhållandet rätt fort, men var såklart rädd att det va ett beteendemönster att bli ihop med såna killar. Så ja, en lavett, en gång.
  • Anonym (En mamma)
    Anonym skrev 2012-10-28 18:50:42 följande:
    Nej. Förhuden är där av en anledning, just för att skydda och sen gör man rent där när man tvättar sig iallafall.

Det är klart att det lättare samlas smuts där. Speciellt om man är trång i förhuden. Vart får du all info ifrån? Vi har fått åka in akut på grund av att det damlats smuts där, då min son har väldigt trång förhud. Vi spolar regelbundet och det går oftast bra men ibland har den svullnat upp så kraftigt att han skrikit av smärta. Läkare på Astrid Lindgrens och läkaren på BVC har båda nämnt omskärelse för att motverka detta, då det är väldigt smärtsamt.
  • Anonym
    Anonym (En mamma) skrev 2012-10-29 09:29:26 följande:

Det är klart att det lättare samlas smuts där. Speciellt om man är trång i förhuden. Vart får du all info ifrån? Vi har fått åka in akut på grund av att det damlats smuts där, då min son har väldigt trång förhud. Vi spolar regelbundet och det går oftast bra men ibland har den svullnat upp så kraftigt att han skrikit av smärta. Läkare på Astrid Lindgrens och läkaren på BVC har båda nämnt omskärelse för att motverka detta, då det är väldigt smärtsamt.
    Ska detta bli en tråd om omskärelse nu?

Ja det är klart att pojkar med för trång förhud behöver ett kirurgiskt ingrepp, men bara de...
  • Anonym (En mamma)
    Anonym skrev 2012-10-29 13:05:29 följande:
    Ska detta bli en tråd om omskärelse nu? Ja det är klart att pojkar med för trång förhud behöver ett kirurgiskt ingrepp, men bara de...

Vad trevlig du är! Du kan ju fråga de som startade den frågan. Jag tänker ju självklart säga till om någon sitter och sprider fel info. Vem som behöver och inte behöver det kirurgiska ingreppet har jag inte taöat om. Jag påpekade att det visst lättare samlas smuts på de som har förhud och att vi blev erbjudna det just för att motverka att det samlas smuts. Själva diskussionen var det inte jag som starta. Du kqnske ska ge dig på den som tog upp det med din taskiga attityd. Sen skriver jag vad jag vill. Vem är du för att bestämma eller ifrågasätta!?? Skaffa dig ett liv. Nu kan du få behålla tråden för dig själv. Jävla cry baby!!
  • Anonym (Intresserad)
    Anonym (Lisa) skrev 2012-10-28 18:40:04 följande:
    I sänghamlen är det mer fördelar och känns mer hygieniskt, och det sägs ju att det minskar risken för könsjukdomar. Men jag tycker att det är väldigt illa att man kan omskärelse får göras på sjukhusen på bebisar.
    Vad är det för fördelar i sänghalmen, utöver hygien och ev låg smittorisk? Kan man hålla ut längre om man är omskuren eller känns man skönare på något vis?
  • Fenrisulven
    Anonym (Intresserad) skrev 2012-10-30 07:51:49 följande:
    Vad är det för fördelar i sänghalmen, utöver hygien och ev låg smittorisk? Kan man hålla ut längre om man är omskuren eller känns man skönare på något vis?
    de blir mindre känsliga på ollonet och således mer uthålliga.
    För mig känns det dessutom mkt fräschare vi orala aktiviteterDrömmer
  • Anonym (Intresserad)
    Fenrisulven skrev 2012-10-30 08:16:18 följande:
    de blir mindre känsliga på ollonet och således mer uthålliga.
    För mig känns det dessutom mkt fräschare vi orala aktiviteterDrömmer
    Mindre känslig, men kan det inte också medföra att mannen får mindre njutning? Nånstans har jag läst att omskärelse är till fördel i unga år, typ 20, när män oftast får utlösning för tidigt, men till nackdel när man blir äldre, typ 50, när man ändå börjar får svårare att komma. Att utlösningen då dröjer alltför länge eller kanske uteblir helt.
  • Fenrisulven
    Anonym (Intresserad) skrev 2012-10-30 09:02:07 följande:
    Mindre känslig, men kan det inte också medföra att mannen får mindre njutning? Nånstans har jag läst att omskärelse är till fördel i unga år, typ 20, när män oftast får utlösning för tidigt, men till nackdel när man blir äldre, typ 50, när man ändå börjar får svårare att komma. Att utlösningen då dröjer alltför länge eller kanske uteblir helt.
    mnja det tror jag inte Gladmin man är omskuren i vuxen ålder så han kan liksom jämföra före/efter
  • Anonym (Intresserad)
    Fenrisulven skrev 2012-10-30 10:10:50 följande:
    mnja det tror jag inte Gladmin man är omskuren i vuxen ålder så han kan liksom jämföra före/efter
    Vad tror du inte? Att han får mindre njutning efter? Men han blev i alla fall uthålligare? Vid vilken ålder gjorde han det och hur gammal är han nu? Tycker han själv att sexlivet är bättre efter omskärelsen?
  • Fenrisulven
    Anonym (Intresserad) skrev 2012-10-30 10:19:58 följande:
    Vad tror du inte? Att han får mindre njutning efter? Men han blev i alla fall uthålligare? Vid vilken ålder gjorde han det och hur gammal är han nu? Tycker han själv att sexlivet är bättre efter omskärelsen?
    nej ja vet att han inte får minde njutning nu Skrattande
    Han är 38 nu och gjorde det när han var runt 22 tror jag.
    Inga spec problem  han ville bara göra det för att det kändes fräschare.
    Han tycker sexlivet är mycket bättre efter omskärelsen. Han säger själv att känseln liksom ändras, inte direkt att han blir mindre känslig, lite svårt att förklara
  • Anonym (Enbart)

Är det enbart männen som gifter sig med Européer?

Svar på tråden Jag är gift med en arab, frågor?