• Anonym (Lisa)

Jag är gift med en arab, frågor?

Har tråkigt, och är trött på att läsa fördumsfulla åsikter om blandäktenskap.
    Fråga gärna på, jag svarar på allt! 

• Svar på tråden Jag är gift med en arab, frågor?
  • Alby

Hej!
    Umgås han med araber eller svenskar?
    Firar han jul/påsk/midsommar?
    Hur försörjer han sig?

• Anonym (Lisa)
    Alby skrev 2012-10-28 20:58:51 följande:
    Hej!
    Umgås han med araber eller svenskar?
    Firar han jul/påsk/midsommar?
    Hur försörjer han sig?

Han har bara svenska vänner, förutom en killkompis som är från makedonien.
    Han älskar att fira jul, men midsommar och påsk är han mer neutral till. Alltså han firar det men 
    det är mest för mig och barnens skull.
    Han jobbar som lektor på universitet. 
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Lisa) skrev 2012-10-28 17:11:56 följande:
    Har tråkigt, och är trött på att läsa fördumsfulla åsikter om blandäktenskap.
    Fråga gärna på, jag svarar på allt! 
    Är det en snel hest?
  • Grätchen
    Anonym (Lisa) skrev 2012-10-28 20:02:16 följande:
    Det var 10 år sen vi träffades, och då var boken Gömda av Liza Marklund rätt stor. Så lite på spänn var jag i början av förhållandet, men sen insåg jag att alla människor är olika. Hade han klagat på att jag hade killkompisar, festade för mycket eller något annat "varningstecken" så skulle jag nog gjort slut rätt fort. Men inga "varningstecken" kom, och vi har ett jämställt förhållande. Så lite fördomar hade jag, en gång i början av förhållandet, så slog gav jag honom en hård lavett på hans kind. Det är inget jag är stolt över, men jag ville helt enkelt se om han skulle slå tillbaka eller om hans ögon skulle blixtra av ilska. Men han tog lavetten bra och sen dess har jag inte slagit honom, jag har inte blivit slagen heller.