är du katt- eller hundmänniska?
Gillar du självständiga katter som har mycket fina åsikter och gör som de vill? Eller trogna hundar som vill tillhöra din flock och vill ha uppmärksamhet?
Gillar du självständiga katter som har mycket fina åsikter och gör som de vill? Eller trogna hundar som vill tillhöra din flock och vill ha uppmärksamhet?
Katter som har egna åsikter ska de stå...
Jag föredrar katter, jag har två stycken. =) De vill också ha uppmärksamhet ibland. :)
Har svårt att kommunicera med katter, så jag är mer av en hundmänniska. Gillar dock hundar som har mycket egen vilja och skulle nog inte stå ut med en hund som var mig hasorna jämt som en fån. Som tur är så finns det raser för oss som vill ha en lite mer självständigare hund också, svårare att ha att göra med i vissa lägen, men det ser jag som en utmaning och är minst sagt karaktärsfrämjande ;)
Egentligen hundmänniska. Men nu har jag även blivit en Doris-människa. Doris är den enda katt jag verkligen gillat. Hon är verkligen speciell.
Själv var jag kattmänniska. Men ha lessnat lite på "fanskapen" hunden kan jag säga åt. Den följer min vardag och mitt liv. Katten ligger mitt på bordet o hårar och glor bara på mig om jag säger gå.
Jag har, å min sida, svårt att kommunicera med hundar och är väl, vad man skulle kunna kalla, en " kattmänniska". Jag har haft flera katter i mitt liv, men aldrig någon hund.
Under mitt vuxna liv har jag haft två katter (vid olika tillfällen), båda raskatter. Och de har varit oerhört tillgivna och gillat att vara i "flock" med mig/oss.
Vår nuvarande katt kommer alltid när vi ska sova, och sover oftast med oss hela natten, mysar vi i soffan kommer hon och vill vara där. Ropar jag på henne så kommer hon, hon möter ( nästan alltid) i dörren när man kommer hem, hon går i koppel ute och hon apportertar. Men hon är en katt!
har tre katter men älskar hundar oxå=) gillar dom flesta djur!
Jag är hundmänniska och BIRMAmänniska.
Katter, utan tvekan! Jag är väldigt spänd runt hundar, är generellt ganska rädd för dem om jag inte känner hunden i fråga. Jag har fått en känsla av att antingen är hundar läskiga och bits, eller fåntrattar (haha!) men förstår ju att det är olika från hund till hund egentligen.
De flesta omkring mig som har hundar har heller inte uppfostrat dem så bra, det ska hoppas och slickas i ansiktet () och skällas. För att inte tala om att de är svartsjuka på andra djur som får uppmärksamhet.
Men detta är ju ägarnas fel och inte hundarnas!
Nä, katter är underbara!
Jag är nog en hundmänniska egentligen men har trots det bara katter. Men det är för att just dessa två katter är speciella. Andras katter är jag inte så överdrivet förtjust i.
jag är en djurmänniska!!! älskar alla djur spindlar, ormar, katter, hundar, tigrar you name it...
Vi har två katter och en hund och det ena är inte bättre än eller ersätter det andra. Jag tycker otroligt mkt om våra katter, som visserligen är självständiga i den bemärkelsen att vi inte går ut på promenader med dom och tar med dom vart vi än åker, men övrigt är det ingen skillnad från vår hund som jag också tycker väldigt mkt om. Hunden och katterna myser med oss i soffan, sover med oss i sängen, pockar och lockar på uppmärksamhet och vi leker med och aktiverar dom alla tre.
Jag ser mig inte som varken hund- eller kattmänniska, utan bara en människa som tycker om sina älskade djur :) För jag kan inte säga att jag överlag tycker om precis alla hundar eller katter, även om majoriteten av dom är hemskt söta. Även djur kan ha väldigt starka personligheter och det kan skilja mkt på en katt och en katt tex.
Jag tycker att det är jättesvårt att avgöra om jag är katt eller hundmänniska. Jag lever med fyra katter som jag älskar över allt annat. Det jag uppskattar med katter är att de är självständiga men med så starka personligheter, och alla tokigheter de kan hitta på.
Sedan har jag mitt jobb som hunddagisansvarig och där möter jag helt underbara hundar och jag tycker att det är lättare att lära som om hundar än om katter, och hundar är lättare att hitta på saker med. Jag uppskattar promenaderna och rastgårdsbesök, och jag passar en del hundar ibland.
Jag har alltid drömt om en egen hund, men jag tror faktiskt inte att jag är redo för det. Kanske är jag då kattmänniska? Jag är nog lite för bekväm för att ha en egen hund. Katterna kräver självklart sin del också, och säger till direkt när de vill något. Nej, detta var svårt...
Både och vill jag säga.
Älskar visserligen alla djur och har haft både hund och katt. Numer bara katt.
Önskar det fanns tid för både hund och katt.
Tror om jag måste välja av två goda ting att jag är mer hundmänniska. Men bara lite mer.
Tycker katter och små hundar är rätt så lika. Har två katter och två hundar, ungkatta är sjövild och busar mest med ena hunden som är lika busig. Andra katten är stillsam och bara är mest, tillsammans med den andra hunden vilket är lika lugn.
Är både katt- o hundmänniska trots att jag sedan några år tillbaka enbart har katter. Men jag är faktiskt på jakt efter någon som vill avyttra en Dansk Svensk Gårdshund som omplaceringshund.