• guldsmurfan

LCHF och magen

Hej!
    kört lchf i några veckor nu och undrar om det är fler som känner igen sig på det här.
    jag har nästan inga gaser, förut släppte jag väder betydligt oftare.
    nummer två är alltid fast och fint, inte samma lösa konsistens som det var förut.

sen undrar jag om alla ni rasade i vikt i början? gick ner tre kilo första veckan och nu ligger jag mellan 0,5-1 kg i veckan. 

• Svar på tråden LCHF och magen
  • Gladskit

Låter ungefär som för mig. I början tappar man snabbt men det är mest vätska. Sen planar viktminskningen ut lite men det är bara sunt. Och magen funkar toppenbra

• guldsmurfan
    Gladskit skrev 2012-10-24 15:00:51 följande:
    Låter ungefär som för mig. I början tappar man snabbt men det är mest vätska. Sen planar viktminskningen ut lite men det är bara sunt. Och magen funkar toppenbra
    hur länge har du kört lchf och hur mkt har du gått ner? =)
  • Sanna890

Oj, tvärtom för mig med gaserna, svårare att gå på toa, (är hård i magen vanligtvis och blev ännu värre med lchf) jätte dålig andedräkt, skakig i kroppen, gick ner 7 kg på tre veckor, körde några månader innan jag blev gravid. Tänk va olika man reagerar :)

• Gladskit
    guldsmurfan skrev 2012-10-24 15:02:42 följande:
    hur länge har du kört lchf och hur mkt har du gått ner? =)
    Jag började i januari -11 och hade 12kg att bli av med ungefär som försvann på 10-12v. Men jag har fortsatt med LCHF i och med att jag mår så bra av det. Nu har jag blivit lite mer liberal och fört in tex. lite frukt och potatis i kosten. Men i stora drag är det LCHF som gäller!
  • guldsmurfan
    Gladskit skrev 2012-10-24 16:19:31 följande:
    Jag började i januari -11 och hade 12kg att bli av med ungefär som försvann på 10-12v. Men jag har fortsatt med LCHF i och med att jag mår så bra av det. Nu har jag blivit lite mer liberal och fört in tex. lite frukt och potatis i kosten. Men i stora drag är det LCHF som gäller!
    Jag äter kanske en frukt i veckan. Lite senare tänkte jag äta potatis/ris/pasta ilband men då mycket lite. Just nu tycker jag att det är så gott med blomkål och alla andra saker man kan äta istället för det gamla vanliga.
Svar på tråden LCHF och magen