• Anonym (Hopp)

Någon som går på AA-möten i Stockholm?

Hej, jag har precis kommit till den bistra sanningen att jag är alkholist. Jag har två små barn och måste sluta dricka.  Var på mitt första AA-möte igår och det var ganska omtumlande. Undrar nu om det finns några här som går på möten i Stockholmstrakten? Skulle vara kul att få någon att gå dit med, någon som puschade en och som man kan prata lite mer med. Hör av er om ni finns där ute. Jag är 40 år och mamma till en son på 5 o en dotter på 3,5 år.

• Svar på tråden Någon som går på AA-möten i Stockholm?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (alkis)

Hej

Jag är man och snart 40 (väldigt snart) Går kontunerligt på AA-möten i stockholm, ungefär varanna dag. Har varit nykter i 8 månader nu. Och tro mig  det behövs.

• Anonym
    Anonym (alkis) skrev 2012-10-28 10:51:18 följande:
    Hej

Jag är man och snart 40 (väldigt snart) Går kontunerligt på AA-möten i stockholm, ungefär varanna dag. Har varit nykter i 8 månader nu. Och tro mig  det behövs.
    Det låter mer som du bara har ersatt ett beroende med ett annat.
    Vet inte vilket som är värre egentligen, beroende mot en drog eller beroende mot en sekt.

• Anonym (alkis)
    Anonym skrev 2012-10-28 11:10:10 följande:
    Vet inte vilket som är värre egentligen, beroende mot en drog eller beroende mot en sekt.

tro mig, allt är bättre än alkoholen
  • Anonym
    Anonym (alkis) skrev 2012-10-28 13:21:57 följande:
    tro mig, allt är bättre än alkoholen
    Ett beroende är lättare att bryta en långvarig hjärntvätt.

• Anonym (??)
    Anonym skrev 2012-10-28 11:10:10 följande:

Anonym;
    Verkar inte som du hör hemma här när du uttalar dig som du gör!
    Låt oss "alkisar" ha vår tråd ifred och uttala dig inte om sådant du inte vet! Du behöver inte vara nedlåtande, fast det är väl lätt när man gömmer sig bakom "anonymitetens ansikte"...

Varför jag är anonym? För att detta ämne fortfarande är så tabubelagt och för att jag inte vill att min yttre vänkrets ska veta något - än!

TS: Bra att du tar tag i det här och även om du inte hittar någon att gå med, strongt gjort att gå själv! Det gjorde jag också i början, höll på att skita ner mig, men idag känns det bättre och sakta, men säkert, får man vänner!

Lycka till både TS och "alkis" - från en annan "Alkis" !      
  • Meddelande borttaget
  • Snatterand

Bra jobbat!!

Jag har gått på aamöten i snart 20 år. Utan dom skulle jag inte levt idag. Jag har sett en del mirakel men självklart en massa som går under i den själlösa döden alkohol. För mig har det fungerat. Det är jag otroligt tacksam för.

Med vänlig hälsning, Folke

• Blugirl

Jag skulle välja "en sekt", vilken dag som helst framför alkohol och droger.... AA har hjälpt 1000tals människor till ett bättre liv. Alla tycker inte att det passar dom, men för många är det en livlina, en väg att gå när ingen utväg finns kvar. När du inte själv kan bryta ett beroende, när ditt liv rasar och allt är svart.... Du kallar det en sekt Anonym....jag kallar det ett val och en möjlighet till något annat.

• Anonym (alkis)

Ts, gå på möten.även om jag har varit nykter jävligt länge så behöver jag mötena. Vill gärna vara sponsor någongång i framtiden

• Anonym (alkis)

Finns ett trevligt möte på fredagar nära götgatsbacken, gillar inte dom stora på Östermalm

• Anonym (Två år nu...)

Går regelbundet på aa och na...det är min flytväst.

• Anonym (Två år nu...)
    Anonym (Två år nu...) skrev 2015-10-28 04:12:01 följande:
    Går regelbundet på aa och na...det är min flytväst.

Kille på 40.
Svar på tråden Någon som går på AA-möten i Stockholm?