Letar ny ponny till min dotter!
En inte helt lätt aktivitet.
Bukefalos, Hästnet och Blocket har jag hitintills letat i. Nån mer som har nåt matnyttigt att tipsa om?
En inte helt lätt aktivitet.
Bukefalos, Hästnet och Blocket har jag hitintills letat i. Nån mer som har nåt matnyttigt att tipsa om?
Tror hon legat ute för 45000:-. En riktigt fin ponny är det Säg till om jag ska ta fram annonsen åt dig.
Hästfocus finns kvar i alla fall (nytt nr ska ha kommit 2/10).
Hästar till salu tidningen får jag inte fram någon info om, var några år sedan jag letade häst sist.
Hästfocus bör du hitta i stort sätt vilken affär som helst.
Ett annat tips, har du prövat att sätta in en köpesannons på t.ex. bukefalos? Den vägen hittade jag en av de hästar jag hade. Man får ofta väldigt mycket "skitsvar", mycket från folk som inte läser annonsen och erbjuder en travare på 170 som är 14 år, när man har skrivit ponny max 7 år, men en del guldkorn brukar dyka upp.
Har ni sett denna? hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php&inriktning=&typ=11
Jag skulle satsa på en C-ponny så att dottern slipper byta när hon är 13, om dom trivs fint ihop! :)
Nej nog med funderat..jag har nu skrivit o frågat lite om ponnyn..Frågar man inte får man ju inga svar.
Vad hände med den förra? *nyfiken*
Hur lång är din dotter? Jag skulle nog generellt inte vara rädd för att kolla upp till D-ponny. Det är inte så mycket storleken det kommer an på utan hur hästen är rid- och hanteringsmässigt. Jag menar, vuxna småkvinnor har ju hästar på 170+ utan att blinka det minsta. Då får du lite större urval på en gång.
Då får jag önska lycka till i letandet! Jag tycker det är klokt att inte köra vidare om det inte känns bra.
Om det är en snäll häst kan man lära den ställa sig nedanför en stadig bänk så man kan stå där och sadla. Det kan vara lite meckigt med en "för stor" häst, men om allt stämmer i övrigt vore det ju synd att skriva av den pga storleken.