• Xantippah

Blöjor till spädbarn som inte läcker?

Att det ska vara så svårt att hitta en blöja som inte läcker! Inatt har jag bytt två uppsättningar lakan, pyjamasar och blöjor eftersom blöjan inte håller tätt på pojken. På bara ett par timmar är det kört. Vad har ni till era sexkilosbebisar på natten?
    Jag har prövat det två stora märkena och ICAs egna. Inget har fungerat. Kan man gå upp i storlek kanske?

• Svar på tråden Blöjor till spädbarn som inte läcker?
  • Annelie 76

Ja, du kan testa med en större storlek. Det funkar ofta. Se också till att läckagebarriärerna är lösa och utåt mot benen. Hade många läckande blöjor innan jag kom på det. På en pojke måste man se till att snoppen ligger rätt också (rakt nedåt), är den på snedden så läcker blöjan lättare.

Jag använde Änglamark blöjor på min son. Lite dyra men funkar bra på min storkissare.

• Baralillajag

Jag kör med libero och har aldrig läckt jag går upp i storlek så fort han är det kg som står på blöjorna som tex nu kan han fortfarande ha paket 2 men eftersom att det står från 5 kg på paket 3 så gick jag över till trean dom är ju större och bättre. Och jag byter inte på natten eftersom han sover natten igenom så vill inte göra så han vaknar.

• Xantippah

Snoppens läge hade jag koll på men inte barriärerna! Ska genast rätta till dem. :)

Jag hade inte heller bytt på natten om inte hela sängen varit genomblöt....

Det är treans Libero som ställt till det inatt :/

Prövar genast större storlek och Änglamark. Tack!

• Annelie 76
    Xantippah skrev 2012-10-20 08:41:47 följande:
    Snoppens läge hade jag koll på men inte barriärerna! Ska genast rätta till dem. :)

Jag hade inte heller bytt på natten om inte hela sängen varit genomblöt....
    Det är treans Libero som ställt till det inatt :/
    Prövar genast större storlek och Änglamark. Tack!
    Jag har aldrig använt Libero så jag kan inte säga om de är bra eller dåliga. Kanske hjälper det att gå upp en storlek på dem? Men Änglamark är bra de också (för min son iaf)...

• jimbo

Har haft pampers på alla mina tre o aldrig varit med om att någon läckt , har haft en storlek större på natten än dagen !

• BBB

Håller med om läckage. Vi har Libero och har koll på snopp och barriärer och allt tycker jag.

Men ändå läcker det. Blir tokig snart.

• Bling1975

Jag tyckte det var en stund just runt strl 2-3 som det ofta läckte på natten då min dotter sov hela nätter. Men tack och lov så gick det över när man kom upp till strl 4. Vi har ofta bytt till en storlek större redan något kilo innan det är dags enligt viktangivelsen på paketet. Har fungerat bra. Hon har t ex nu strl 5 som är för 10-14 kg trots att hon väger knappt 9 kg. För oss så sitter up&go bättre och har läckt mindre men det är ju från strl 4.

• BBB

Funkar Up & Go bra för er på natten? Eller läcker de lättare än vanliga öppna blöjor? 

• Bling1975

Vi har faktiskt mindre läckage med up & go. Någon gång när hon har suttit lite tokigt på mitt knä och bajsat mycket och löst som det har kommit upp i ryggen. Men aldrig på natten eller när hon ligger ner. Hon äter dock inte på natten och vanligtvis går det minst 1 timme efter sista måltiden innan hon går och lägger sig så hon hinner kissa lite innan sista blöjbytet.

• elilin

Läckte hela tiden på nätterna innan jag böt från libero till Pampers, inte läckt en enda gång sen vi bytt:)

• Ejin

använder lidls på min tjej 7 månader och har gjort sen hon var nån månad.. aldrig läkt..
    nu är hon iof tjej så jag vet ju inte hur de funkar på killar men värt att pröva.. bra pris också... 

• Marie30

Båda mina barn har varit väldigt smla som bebisar och den enda blöja som funkade utan att läcka var Huggies. Jag tror inte att nån blöja är sämre eller bättre egentligen, bara att barnen är skapta olika. det gäller att hitta rätt modell även om det tar tid...

• Takex

Vill tipsa om att dra åt blöjan också. Min sons blöjor läckte väldigt ofta och jag förstod inte varför, bytte till Pampers S istället när han var någon månad men samma där. Sen bytte hans pappa blöja och jag märkte att han dragit åt den med, något jag inte gjort för att han inte ska få ont :( visade sig att jag var lite föööör mesig för nu läcker dom inte alls :)

Svar på tråden Blöjor till spädbarn som inte läcker?