• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Eme91

Den 8/8 föddes våran prins! I vecka 41+1. Klockan 18.11. 3834 gram och 53 cm lång. Han är världens finaste

• Lillasyster82
    Eme91 skrev 2013-08-10 17:10:26 följande:
    Den 8/8 föddes våran prins! I vecka 41+1. Klockan 18.11. 3834 gram och 53 cm lång. Han är världens finaste

Grattis!
  • Lillasyster82

Har också problemet med att vår son inte ökar tillfredsställande i vikt. Har under de första fyra veckorna bara kommit upp i sin födelsevikt +25 gram. Så nu är det låååånga matningsprocedurer som gäller. Först blir det till att amma, sen är det ersättning som gäller tills han blir mätt och sen ska jag pumpa dels för att se om det är något kvar men även för att stimulera till ökad mjölkproduktion. Sen vi börjat med extra ersättning så har vi fått en helt ny son trots det så hade han inget avvikande beteende innan, var inte extra skrikig eller slö och sov mycket. Nu däremot när han blivit van vid att få i sin mer mat så gnäller han efter amningen då jag fortfarande inte har tillräckligt med mjölk. Har vid några tillfällen testat att pumpa ur all mjölk innan amning och gett honom via flaska för att se hur mycket mjölk jag har och det har inte räckt till vår lilleman. 

Dock har det varit skönt under dessa första veckorna att vår BVC sköterska inte stirrat sig allt för blind på vikten däremot har hon velat träffa oss en gång i veckan för att se så han inte går ner i vikt. Hon har även lyssnat till mig och vad jag vill gällande amningen och gett mig råd utifrån det. Senast så sa hon att jag skulle fortsätta amma precis som innan men efter amningen pumpa för att stimulera. Efter vi varit där så blev vår son väldigt mycket mer skrikig och det var då vi på eget initiativ satte in ersättning då han inte var nöjd efter jag ammat honom (vilket han varit tidigare fast uppenbart inte fått tillräckligt). Får se på tisdag om han gått upp i vikt, har han inte gjort det är det något som är fel.

Hur går det för er andra? 

• Benjimom

Här har man åkt på infektion i livmodern =( Har nu gått på antibiotika i fyra dagar. Känns tungt men smärtan har iaf lättat lite. 

• Snäcki

Usch vet hur du har det har precis avslutat min antibiotika:(. Krya på dig.

Benjimom skrev 2013-08-18 17:51:55 följande:
    Här har man åkt på infektion i livmodern =( Har nu gått på antibiotika i fyra dagar. Känns tungt men smärtan har iaf lättat lite. 

• Benjimom
    LindaLo skrev 2013-08-18 18:59:46 följande:
    Men fy, det låter inget trevligt, krya!!!!
    Tack =)
    Snäcki skrev 2013-08-19 03:11:46 följande:
    Usch vet hur du har det har precis avslutat min antibiotika:(. Krya på dig.
    Ja de är inget kul alls. Och man blir ju inte världens gladaste mamma när man går runt och har ont och är trött. Tack =) Hoppas du mår helt bra nu iaf och slipper något strul framöver =)
  • Lillasyster82

Låter inget spännande med infektion i livmodern, hoppas det snart är över. Själv tyckte jag det räckte med urinvägsinfektion.

Har problem med för lite mjölk så blir till att ge ersättning efter amning. Idag har jag dock varit på akupunktur och hon satte nålar för att öka mjölkmängden. Detta var vid 11-tiden och känns redan som det hänt något... Funderar på att pumpa för att se hur mycket det är. Håller tummarna för att det är mer och att det förhoppningsvis ska räcka till min lilla gosse.

• Fåret Shaun

pumpa ut och ge efter amningen istället, då äter de först från dig när de är pigga och när de är tröttare kan de få mer från dig. Bebisen får ut mer än pumpen.

Det har jag gjort tre gånger och jag har inget direkt överskott. Mitt mål är även att pumpa ut samma mängder som man ger ersättning.

Sen ska man orka och gör man inte det är ersättning bra, och det är inget fel att ge (är inte amningsfanatiker)

Lillasyster82 skrev 2013-08-20 15:32:05 följande:
    Låter inget spännande med infektion i livmodern, hoppas det snart är över. Själv tyckte jag det räckte med urinvägsinfektion.

Har problem med för lite mjölk så blir till att ge ersättning efter amning. Idag har jag dock varit på akupunktur och hon satte nålar för att öka mjölkmängden. Detta var vid 11-tiden och känns redan som det hänt något... Funderar på att pumpa för att se hur mycket det är. Håller tummarna för att det är mer och att det förhoppningsvis ska räcka till min lilla gosse.
    Det är fint att peka
  • Benjimom

Ikväll ska jag ta sista antibiotika tabletten, men eftersom jag fortfarande känner mig lite öm och hade ont senast igår är jag lite rädd att det inte ska ha försvunnit helt =/ Hoppas dom ringer på måndag om återbesök för att se om det gått över.

• Lillasyster82

Tack för tipset Fåret! Är heller ingen fanatiker när det gäller amning men eftersom jag tänkt att jag skulle helamma så har jag varit tvungen att bearbeta att det inte blivit så. Nu har jag accepterat läget och måste säga att det är rätt skönt som i morse låta min man mata sonen så jag kunde sova vidare.

Bemjimom, hur har det gått för dig?

Här blir jag helt varm inombords när sonen vaknar och spricker upp i ett leende när han ser mig! <3 Första leendet han brände av var till barnläkaren...

• Lillasyster82

Ja, helt otroligt. Min son har redan hunnit bli ett halvår och så mycket som händer. Tycker det känns lite konstigt, förlossningen kändes som igår samtidigt så känns han så självklar i vårat liv och att han alltid funnits hos oss.

Svar på tråden - bf juli 2013 -