• kajzawargh

Gammal far eller gammal mor vad är värst?

Läste en artikel på Expressen att en 96-årig indisk bonde hade blivit pappa för andra gången, hyfsat förvånandne och tydligen blev han med detta världens äldsta nyblivna pappa. 

Vidare i artikeln kom det fram att hans 52-åriga fru hade fått en del kommentarer från läkarna när hon pekat ut fadern.

Vilket är det värsta i den här historien, en 96-årig far eller en 52-årig mor?

Här finns inte obligatoriska "annat" för alla ska ta ställning men diskutera gärna i tråden Cool 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gammal far eller gammal mor vad är värst?
  • Themis

Jag är nog mest impad över hur/att de fick till det?!

Om att välja man: Den som nöjer sig med skit får sällan blommor. /Themis
  • Pissenisse

Jag tror inte ens de är så gamla... Hade de folkbokföring i indien för 96 år sen?

Men bägge två år för gamla helt klart. Kvinnans gräns var hårfin men hon har traskat över gränsen hon också.

• 2211

Båda är för gamla men det är värre med äldre pappor eftersom det har visat sig att deras barn får lägre intelligens.

Efter 40 så borde ingen skaffa barn. 

• Casablanca
    2211 skrev 2012-10-18 09:41:51 följande:
    Båda är för gamla men det är värre med äldre pappor eftersom det har visat sig att deras barn får lägre intelligens.

Efter 40 så borde ingen skaffa barn. 
    Det har väl även visat sig att barn till äldre fäder i större utsträckning drabbar av depressioner och psykisk ohälsa?

Men alltså, i det här fallet: Pappan kommer ju dö snart så barnet kommer att växa upp med en åldrande mamma. Jag hade personligen hellre haft en ung mamma och en jättegammal pappa än en ung pappa och en gammal mamma. 
    ♥ Jag bloggar om tidig graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
  • Thaleya1

Indien...är ett udda land, det finns sjukdomar som inte finns någon annan stans där. Jag undrar om många inte blivit skadade på nått sätt av vattnet eller jorden där, för mer missbildningar tror jag inte tat något annat land frambringar. Så att de är värst i att få barn när de är äldst, yngst, man vad som helst inget chockar mig med indien.

• Thaleya1

Vad menas med värst?
    Dåligast? eller bara oj det var värst som i chockerande?

• Lavish

Gammal far, och inte bara i detta fallet utan även när de gamla föräldrarna är jämnåriga.

Eftersom män i snitt lever kortare tid och är sjukare mot slutet av sitt liv. Så en gammal far lär få fler negativa konsekvenser för barnen.

• kajzawargh
    Thaleya1 skrev 2012-10-18 20:39:05 följande:
    Vad menas med värst?
    Dåligast? eller bara oj det var värst som i chockerande?
    Värst tänkbara för barnens situation tänkte jag mig. 

Det är onekligen chockerande åldrar på båda föräldrarna i det här fallet och som någon nämnde så är de troligen inte så nogräknade med åldern i Indien. Ville bara kolla hur ni resonerar om földrar som blir gamla i den här åldern.
  • Thaleya1
    kajzawargh skrev 2012-10-18 22:42:51 följande:
    Värst tänkbara för barnens situation tänkte jag mig. 

Det är onekligen chockerande åldrar på båda föräldrarna i det här fallet och som någon nämnde så är de troligen inte så nogräknade med åldern i Indien. Ville bara kolla hur ni resonerar om földrar som blir gamla i den här åldern.
    Då tycker jag att mannen är värst, för att han är ju på dödsbädden. Det är inte särskilt ansvarsfullt att få barn när man vet med säkerhet att man kommer dö om några år. Vid hans ålder borde han verkligen veta bättre ;)
  • kajzawargh

Nu blev det en knäpp avslutning på den sista meningen, det ska givetvis stå "personer som blir föräldrar i den höga åldern" och inget annat

• Torpedo

Gammal mor såklart. Jag har fortfarande inte sett bevis (bara feministdravel) för att äldre män ger sämre chans till graviditet för kvinnan på samma sätt som ägg med ålderdomlig och dålig kvalitet.

• ljung och viol

Stackars barn! vad tänkte föräldrarna med egentligen?!

Svar på tråden Gammal far eller gammal mor vad är värst?