• Anonym (vad nu..)

Äl och mens efter misslyckat försök..

Hur har det varit för er andra? När fick ni äl och mens efter misslyckad ivf?

Jag började blöda på ruvardag 11 och tre veckor efter det kändes det som att jag hade äl. Saken är den att senaste två året har jag alltid fått ömma bröst någon dag efter ägglossning som sedan varat fram till mens. Men denna gång har de inte varit det minsta ömma, har bara haft en brännande känsla och nu svider det inuti brösten.

Har BIM imorgon om jag nu hade äl vilket jag tvivlar på eftersom det inte känns som det brukar.. chansen att jag skulle bli spontant gravid är nära noll så det tror jag inte på. Känns så jobbigt om allt ska bli förskjutet nu och att äl är på väg först nu.. ska göra FET på nästa blödning. Vore ju typiskt om hormonbehandlingen ställt till det i min kropp så jag inte får äl, som att vi inte har nog med problem att bli gravida.

• Svar på tråden Äl och mens efter misslyckat försök..
  • Pimpinellan

Det är inte alls ovanligt att cykeln efter en IVF-behandling blir knasig. Antingen hade du inte äl eller senare eller också mot alla odds kanske du är gravid. Det brukar dock lösa sig cykeln därpå.

• Anonym (vad nu..)
    Pimpinellan skrev 2012-10-18 13:50:30 följande:
    Det är inte alls ovanligt att cykeln efter en IVF-behandling blir knasig. Antingen hade du inte äl eller senare eller också mot alla odds kanske du är gravid. Det brukar dock lösa sig cykeln därpå.
    Tack för svaret, har fått mens så gravid är jag inte. Hoppas bara jag får äl nu denna månad, ska ju ältesta inför FET så då vet jag ju iaf.
Svar på tråden Äl och mens efter misslyckat försök..