Du kör över en katt, vad gör du?
Det här är ett hett ämne för många. Jag undrar ärligt hur andra gör.
Motivera gärna varför ni gör som ni gör.
Det här är ett hett ämne för många. Jag undrar ärligt hur andra gör.
Motivera gärna varför ni gör som ni gör.
Har lyckligtvis aldrig kört på något djur men en gång på väg till jobbet hittade jag en katt som blivit påkörd, den typ dog i mina armar. Jag spenderade hela dagen med att spåra ägarna, katten hade en tatuering i örat. De var inte speciellt tacksamma men det kanske var chocken.
Kört vidare.
Ibland kommer man på att man är på FL och då kan det vara bra att vara övertydlig.
Naturligtvis ringer jag INTE polisen OM jag får tag på ägaren - allt är inte självklart för alla *vet sen tidigare erfarenhet*
Nu kunde jag inte ringa eftersom jag inte visste vems katten var utan jag gick till närmsta hus och sa att jag hade kört på en svart katt och undrade om de visste vems den var.
Det var deras...
De tackade för att jag sa till.
Det konstiga i det hela var att jag tror faktiskt inte att katten verkligen dog. Den kom springandes rakt in i mitt hjul så jag körde verkligen aldrig över den och bilen bakom mig stannade den med och såg till katten under tiden som jag gick och knackade på i huset.
Bara några dagar senare såg jag en precis lika dan katt på samma ställe...
Den tuppade kanske bara av av smällen för jag hörde hur det riktigt tjongade till i fälgen och bilen bakom sa exakt samma sak, att katten bara hade sprungit rakt in i hjulet.
Finns det inte vissa regler gällande sånt här. Har för mig att man om man har möjlighet skall döda djuret på plats ifall det är illa skadat och lider. Jag har som tur var aldrig kört över något husdjur, men rent instinktivt så vill man ju låta katten slippa lida så om det vore på tok för långt bort från en veterinär så hade jag dödat den på plats.
Prio ett är att katten inte lider. Alltså gäller att ta den till veterinär eller knacka en stor sten i skallen på den.
Först i andra hand kommer eventuellt ägaren. Har man utekatt får man räkna med ett visst spill så att säga.
Går det att ta reda på tatuering efter stenknackningen alt veterinären så kollar jag upp det, mer gör jag inte.
Det finns en viss typ av folk som kör över katter, med gott samvete, dessutom utan att bry sig ett jävla skit precis som det finns en viss typ av folk som jag kör över, med gott samvete, dessutom utan att bry mig ett jävla skit.