• Mellanmjölkens land

Vad är fram och bak på Huggies byxblöjor?

Som rubriken säger, vad är fram och bak egentligen? Ena sidan har en siffra på och andra har figurer från Nalle Puh men varken vi eller dagis har lyckats räkna ut vad som är tänkt att det ska sitta vart!

• Svar på tråden Vad är fram och bak på Huggies byxblöjor?
  • SockerStinn

Har den ingen klisterlapp på en sidan? (bak)
    Finns det ingen bild på paketet som ger en ledtråd?
    Var så länge sen vi hade Huggies, så jag minns inte. Men om ni inte kan lista ut det så spelar det nog ingen roll åt vilket håll den sätts.

• Lajkie

Är huggies bra apropå inget? Vill testa dom nästa gång... Är det kardborre i sidan på dem så man kan återanvända efter typ toabesök. Var en som sa det. Sonen kissar på potta 8 av 10ggr, är så svårt att ta på vanliga byxblöjor om man tagit av dom en gång, trots att dom är torra:)

• MammaSandra01

Vanlig byxblöja drar du väl bara ner vid toabesök? Varför dra sönder dom?
    Till ts: det är väl en klisterlapp på baksidan? Har för mej att man ser ryggen på nalle puh figurerna på baksidan av huggies? Men det kanske dom ändrat...

• Lajkie

Jo men jag drar ju givetvis inte sönder dom... Men dom korvar sig lite....

Och vanliga blöjor blir ju helt knäpp när man tar på och av dem ett par ggr..

• Mellanmjölkens land

Vi har kört Huggies på dagis nu i ca 2v och libro hemma. Det lilla jag har sett av dem har varit bra men det har sällan kommit några större mängder kiss när vi bytt. Egentligen fyller hon bara blöjan på natten och då har vi fortfarande kvar av vårt jätteföråd av Libro (handla för 300:- och köp valfritt antal libro-blöjor för 50:- förpackningen). Måste iofs erkänna att jag aldrig haft problem med att byxblöjor korvar sig även om de åkt ner för toabesök ett antal gånger men ja, de har kardborreknäppning.

Ska motivet vara fram? Då satte jag på dem fel

• MammaSandra01

Vart köper du blöjor så billigt som 50:-/frp?!

Länge sen äldsta sonen använde huggies nu... Men som sagt, har för mej att framsidan av Nalle Puh figurerna är fram och ryggen av dom är bak. Kan det stämma?

• Mellanmjölkens land

Det finns bara figurer på ena sidan, andra sidan är vit förutom storlekssiffran.

Coop i Arboga hade det där erbjudandet i mitten på augusti och då köpte vi så många förpackningar vi fick plats med Vi var oxå rätt överraskade och tyckte det lät för bra för att vara sant!

• t0va

På de vi köpte så om man kollade på sidan på de, den elastiska delen så gick den lägre ner på blöjan där det var bak och hade högre skärning fram. Jag satte på åt fel håll först och det såg galet ut så då testade jag andra och då var det bättre. Våra blöjor hade figurer på bägge sidorna. 

• Mellanmjölkens land

Vi har bara köpt ett testpaket och det är på dagis så jag har inte haft så mycket tillfälle att detaljstudera vare sig blöjor eller paket. Funderingen kom upp när dottern kom hem med en torr blöja, var på toa (och drog samtidigt av sig blöjan) och sen skulle blöjan på igen eftersom vi skulle ut.

Svar på tråden Vad är fram och bak på Huggies byxblöjor?