• JennyStar88

Manual till briax freeway?

finns det någon som har manualen till britax freeway. tänkte köpa en sådan i helgen men hon hade ingen manual och vill ju ha de annars får jag nog skita i den stolen?

• Svar på tråden Manual till briax freeway?
  • Frontline

Heter den bara britax freeway eller har den nått mer namn?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline

Hittade detta på en annan sida...

På Britax hemsida så står det "Behöver du en äldre manual kan vi skicka den till dig, men vi behöver veta produktens namn och godkännande nummer. Skicka ett email till Service.se@britax.com

• Frontline

Hur gammal är barnstolen förresten?

• Rexona

Jag har manualen till den! Kan maila dig den om du vill till kvällen

• Frontline
    Sisisisi skrev 2012-10-17 14:44:45 följande:

Har du ens kollat igenom den beskrivningen? Det är en annan stol som bara är framåtvänd... TS: använd sig INTE av denna beskrivning!
    Nej jag kollade inte igenom den utan trodde ju självklart att det visade på både bakåtvänd och framåtvänt i en manual...
  • Sisisisi
    Frontline skrev 2012-10-17 19:14:43 följande:
    Nej jag kollade inte igenom den utan trodde ju självklart att det visade på både bakåtvänd och framåtvänt i en manual...

Okej,  manualen hör inte till rätt stol. Freeway i England är inte riktigt samma stol som Nordic Freeway som såldes här. Den engelska är ju bara framåtvänd 9-18 kg och den svenska bakåtvänd 0-25 kg...
  • Mellanmjölkens land

Monteras inte Freewayen på samma sätt som Highway och Maxway? De tillhör väl samma serie? Isf kan du hitta monteringsanvisningar på youtube. Ett tips är att kontrollera att stödbenet är tillräckligt långt innan du köper stolen. Vi skulle få låna en Highway I men stödbenet nådde inte ned i golvet som det skulle slutade med att vi fick låna en Highway II istället.

• Sisisisi
    Mellanmjölkens land skrev 2012-10-19 13:17:07 följande:
    Monteras inte Freewayen på samma sätt som Highway och Maxway? De tillhör väl samma serie? Isf kan du hitta monteringsanvisningar på youtube. Ett tips är att kontrollera att stödbenet är tillräckligt långt innan du köper stolen. Vi skulle få låna en Highway I men stödbenet nådde inte ned i golvet som det skulle slutade med att vi fick låna en Highway II istället.

Nej, bilens bälte dras annorlunda.
  • Mellanmjölkens land

Är det stor skillnad? Vi har bokat transfer med kids-on-board i Thailand och de använder tydligen Freeway. Jag är kanske lite paranoid men är det en okänd person som fäst stolen vill jag gärna kunna kontrollera att den sitter rätt och i värsta fall korrigera. Jag har erfarenhet av Hi-Way II och Max-Way

• Sisisisi
    Mellanmjölkens land skrev 2012-10-20 21:11:25 följande:
    Är det stor skillnad? Vi har bokat transfer med kids-on-board i Thailand och de använder tydligen Freeway. Jag är kanske lite paranoid men är det en okänd person som fäst stolen vill jag gärna kunna kontrollera att den sitter rätt och i värsta fall korrigera. Jag har erfarenhet av Hi-Way II och Max-Way

Istället för att dra bilbältet genom stolen som på hw så snurrar man det runt en stång. Inga problem att kolla så den är rättmonterad. Sitter den fast på båda håll och känns stabil så är det okej.
Svar på tråden Manual till briax freeway?