När tror ni, och när vill ni, att era barn flyttar hemifrån?
Vid vilken ålder. Varför?
Vid vilken ålder. Varför?
Det beror nog främst på var hon tänker plugga någonstans. Blir det här i Stockholm så kanske hon bor kvar hemma lite längre, annars flyttar hon säkert runt 20. Nu är hon bara 6 månader och jag kan inte ens föreställa mig att jag skulle vilja att hon ska flytta hemifrån. Men jag ändrar mig säkert lite när hon blir en hormonstinn tonåring.
Själv valde jag att plugga färdigt utomlands så jag flyttade redan som 17-åring. Det var lite för tidigt kan jag tycka i efterhand, speciellt eftersom det var så långt hem.
Eftersom vi bor i stockholm tror jag det dröjer till ca 22-25 år, men tycker 18-20 är en bra ålder att flytta i.
Låt säga att man bor hemma till 24, och pojk/flickvännen lika så. Hur ska man kunna ha ett normalt sexliv?
20 år ca kanske ? bor på landet & har 3 döttrar.
Mina två äldsta flyttade när de var 18 år, de skaffade pojkvänner som bodde ensamma och töserna flyttade in hos dem.
Känns som en ganska lagom ålder även om jag höll på att gråta ihjäl mig första veckan
När de kan försörja sig. Vid högskolestudier i samma stad tycker jag ändå att man ska ha ett eget boende om man är 20 år.
Självklart får de bo kvar hemma om de behöver men jag tror man behöver komma ifrån sina föräldrar när man är vuxen. Så länge man bor hemma har man ändå rollen som "barn i huset". Vuxna barn som arbetar ska självklart betala åtminstone en symbolisk summa och har man ett fast jobb finns det ingen anledning att bo kvar hemma (förutsatt att det går att få tag på en lägenhet förstås).
Dina08 jag tror faktiskt att de flesta tonåringar har sex hemma även när föräldrarna är hemma, är nog bra mycket vanligare än vad du tror
Jag har nyss haft "skilsmässa" med mina två söner (tvillingar 21 år) som jag uppfostrat ensam. Det här är nog min största kris jag gått igenom i hela mitt liv.. Dom bor i vår gamla 3:a och jag bor med min nya sambo ca 20 min bilväg i från dom men det hjälper inte.. Jag mår inte alls bra av detta..
Dax att klicka navelsträngen, japp..