Vart kommer sonen gå i skolan?! Mig eller pappan??
Hej alla ... Ja har typ kanske ett ganska stort problem... Jag och min pojks pappa har separerat för ca 1,5 år sedan... Nu har ja träffat en ny kille ich vi håller på att diskutera om att flytta ihop... Som läget ser ut nu, så kommer pojken gå i skola i min ort (vi har två olika dagis inom samma kommun eftersom jag jobbar så dumma tider och ett vanligt dagis skulle inte fungera, då ja börjar 05.30 å slutar 22.:30... Och hans pappa ville ha kvar på sin ort... ) Som de ser ut nu så kommer somsagt va Charlie gå i skolan på min ort eftersom de är närmast till skolan här än hos pappan (är de inte så de räknar)... Vad händer om jag flyttar?!? Orten som ja funderar på att flytta till, finns de dagis, skola upp till 6an (precis som hos sin pappa) och när de ska börja högstadiet får pojken åka 8 km till skolan där vi kommer bo, och 2 mil till skolan hos sin pappa... Jag är tvungen att ha kvar mitt obekvämt arbetstidsdagis eftersom både jag och han ja funderar på att flytta ihop med inte har 7-16 jobb... Så hur kommer rätten se på detta... Vem kommer få ha den största vårdnaden (om man intr är villig att skjussa han fram å tillbaka från skolan varje dag, nu kan han gå på två dagis men de kommer ju inte fungera så i skolan) ? Jag eller pappan? Jag gör vad som helst för att inte förlora pojken, jag flyttade ca 50 mil, lämnade släkt och vänner för kärleken, så pojken är de enda ja har här, och ja skulle inte klara av att vara varannanvecka förälder... Jag behöver verkligen svar på mina frågor... Tack på förhand / Helena