• Anonym (Emma)

    Jag jobbar på Gröna Lund- Fråga vad du vill

    Jag jobbar som sagt på grönan. =)

  • Svar på tråden Jag jobbar på Gröna Lund- Fråga vad du vill
  • Anonym
    Anonym (singelmamma) skrev 2012-10-08 19:11:32 följande:
    Du är inte företagare, hör jag En smart företagare inser ju att alla kunder är bra kunder. Ditt svar är bara ignorant - vaddå välgörenhet??? Hur svårt kan det vara? Varför skulle nåt företag ha någon rabatt öht om ditt resonemang var logiskt??? Då skulle ju "familjerabatt" (=oftast 2 vuxna, 2 barn enligt en töntig norm) inte finnas. Rabatter är ju där för att få folk att komma öht, och sen förhoppningsvis komma fler gånger, och spendera pengar på allt möjligt annat som finns. Herregud.
    precis det jag skrivit.
    att det ska vara så svårt att ta kritik. ts och ett antal belackare blev ju helt rabiata bara för att man talar om att hon har fel.
  • Anonym (singelmamma)
    Anonym skrev 2012-10-07 15:53:54 följande:
    Fast det märks att du inte kan annat än att rapa upp det gL inpräntar i er.
    Dels handlar det om goodwill och att större företag de facto har ett visst samhällsansvar. Sen är det inte så att GL skulle gå med förlust för att de ger mer rabatt till en specifik kundgrupp...
    Tvärtom faktisk. Fler som har råd att betala inträde betyder mer inkomster.

    Det du beskriver är girighet och oginhet.
    Yep
  • Johnny Mnemonic

    Jag hade tänkt låta bli att skriva något ytterligare om detta eftersom tråden håller på att spåra ur.
    Men är ni två gravt förståndshandikappade? Ni pratar med en säsongsarbetare som jobbar på ett matställe där, inte GLs VD. 

    Skriv till [email protected] och framför era klagomål om prissättning, osv. 

    Sen finns det inget rätt eller fel i det här sammanhanget, det handlar om åsikt. Personligen anser jag att de som inte har råd får göra som alla andra, stå utanför. Det är så det fungerar i samhället överlag, har man inte pengar så kan man inte göra allt. Varför inte skriva till COOP och ICA att dom bör ge rabatt till dom som veckohandlar också, dom får ju sålt på mycket fler varor då?


    Enbart Unix: unzip,strip,touch,finger,grep,mount,fsck,more,yes,fsck,fsck,fsck,umount, sleep
  • Voluptuous Shalimar
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-08 19:34:23 följande:
    Jag hade tänkt låta bli att skriva något ytterligare om detta eftersom tråden håller på att spåra ur.
    Men är ni två gravt förståndshandikappade? Ni pratar med en säsongsarbetare som jobbar på ett matställe där, inte GLs VD. 

    Skriv till [email protected] och framför era klagomål om prissättning, osv. 

    Sen finns det inget rätt eller fel i det här sammanhanget, det handlar om åsikt. Personligen anser jag att de som inte har råd får göra som alla andra, stå utanför. Det är så det fungerar i samhället överlag, har man inte pengar så kan man inte göra allt. Varför inte skriva till COOP och ICA att dom bör ge rabatt till dom som veckohandlar också, dom får ju sålt på mycket fler varor då?
    Ja men precis! Det är ju lika bakvänt som att börja skälla på en ica-anställd för att deras storpack är så mycket billigare per kilo än småförpackningarna jag som singel måste köpa. Jeez.
  • Anonym
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-08 19:34:23 följande:
    Jag hade tänkt låta bli att skriva något ytterligare om detta eftersom tråden håller på att spåra ur.
    Men är ni två gravt förståndshandikappade? Ni pratar med en säsongsarbetare som jobbar på ett matställe där, inte GLs VD. 

    Skriv till [email protected] och framför era klagomål om prissättning, osv. 

    Sen finns det inget rätt eller fel i det här sammanhanget, det handlar om åsikt. Personligen anser jag att de som inte har råd får göra som alla andra, stå utanför. Det är så det fungerar i samhället överlag, har man inte pengar så kan man inte göra allt. Varför inte skriva till COOP och ICA att dom bör ge rabatt till dom som veckohandlar också, dom får ju sålt på mycket fler varor då?
    Den som sa´t han va´t. Förståndshandikappad.
    Du har inte förstått vilken kategori du skriver i.
    Du har inte förstått att det handlar om fakta om företag.
    Du har inte förstått hur man tar och bemöter kritik.
    Du har inte förstått hur man diskuterar utan personangrepp.
    Förståndshandikappad var det. Japp.

  • Voluptuous Shalimar
    Anonym skrev 2012-10-08 19:46:11 följande:
    Den som sa´t han va´t. Förståndshandikappad.
    Du har inte förstått vilken kategori du skriver i.
    Du har inte förstått att det handlar om fakta om företag.
    Du har inte förstått hur man tar och bemöter kritik.
    Du har inte förstått hur man diskuterar utan personangrepp.
    Förståndshandikappad var det. Japp.

    Men fattar du fortfarande inte? Ts kan på intet sätt hållas ansvarig för GL:s rabattsystem. Över huvud taget inte, überhaupt nicht, förstår du?!?
  • Anonym (singelmamma)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-08 19:34:23 följande:
    Jag hade tänkt låta bli att skriva något ytterligare om detta eftersom tråden håller på att spåra ur.
    Men är ni två gravt förståndshandikappade? Ni pratar med en säsongsarbetare som jobbar på ett matställe där, inte GLs VD. 

    Skriv till [email protected] och framför era klagomål om prissättning, osv. 

    Sen finns det inget rätt eller fel i det här sammanhanget, det handlar om åsikt. Personligen anser jag att de som inte har råd får göra som alla andra, stå utanför. Det är så det fungerar i samhället överlag, har man inte pengar så kan man inte göra allt. Varför inte skriva till COOP och ICA att dom bör ge rabatt till dom som veckohandlar också, dom får ju sålt på mycket fler varor då?
    Jag förstår att det är svårt att fatta om man inte varit inne på de här frågorna förut, det är OK

    Jag har inget intresse i att hjälpa GL med sin marknadsföring. Säsongsarbetaren är uppenbarligen inte anställd i kundtjänst (hehe hur skulle det se ut med den attityden ) eller som marknadsförare (hahaha) så att hen svarar i nattmössan kan jag förstå vid närmare eftertanke (fast det hen skrev är ju riktigt riktigt okunnigt...). Men i ett nätforum där man kan diskutera för nöjes skull eller för att bidra med sin åsikt - tja, jag är trygg i min åsikt att ett företag tjänar mer på att ge så många som möjligt chansen att göra ett besök, eftersom man då ökar incitamentet att komma fler gånger och dessutom att troligen spendera en massa pengar på kringprodukter. Inga konstigheter alls. Dock är singelhushåll traditionellt inte en grupp som driver såna frågor för egen del  -nu finns dock etablissemang som insett hur lukrativt det är att skapa ett positivt intresse även hos dem som inte tillhör normer (2 vuxna + 2 barn). Se tex ALV - de har haft singelförälderrabatt i flera år och är en av de familjenöjesparker som står högst i popularitet. GL däremot omnämns sällan utan att "dyrt" finns med i samma mening....sånt här förstår de som har goda kunskaper om marknadsföring och detta är förstås inte säsongsarbetarnas forte. Jag tycker dock det är töntigt att dra till med fördomar om att en singelförälder vill ha saker gratis. 

    Jag är glad att vi är flera som argumenterat i den här saken men vill säga att jag inte håller med om att privata företag har en skyldighet att bredda vägen för dem som har mindre pengar. De är dock smarta om de gör det.

     
  • Anonym (singelmamma)
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-10-08 19:47:58 följande:
    Men fattar du fortfarande inte? Ts kan på intet sätt hållas ansvarig för GL:s rabattsystem. Över huvud taget inte, überhaupt nicht, förstår du?!?
    Har du alls läst tråden? Eller är du bara på grälhumör i största allmänhet? Dina inlägg är godda yxskaft nämligen.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (singelmamma) skrev 2012-10-08 19:49:05 följande:
    Har du alls läst tråden? Eller är du bara på grälhumör i största allmänhet? Dina inlägg är godda yxskaft nämligen.
    Har läst tråden, har sett att ts "försvarat" GL, har även sett helt hysteriska fl-medlemmar fråga ts varför inte singelföräldrar har familjerabatt med barn. Vilket jag håller med Johnny Mnemonic om att det är helt knasigt. Har folk fått uppfattningen att det är ts i egen hög person som bestämt detta och kan berätta anledningen? För det låter ju rätt knasigt.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (singelmamma) skrev 2012-10-08 19:49:05 följande:
    Har du alls läst tråden? Eller är du bara på grälhumör i största allmänhet? Dina inlägg är godda yxskaft nämligen.
    Och jag är absolut inte på grälhumör, jag blir bara så less på att trådar ska skitas ner av onödiga bråk. Det här var ju en kul tråd i början!
  • Johnny Mnemonic
    Anonym skrev 2012-10-08 19:46:11 följande:
    Den som sa´t han va´t. Förståndshandikappad.
    Du har inte förstått vilken kategori du skriver i.
    Du har inte förstått att det handlar om fakta om företag.
    Du har inte förstått hur man tar och bemöter kritik.
    Du har inte förstått hur man diskuterar utan personangrepp.
    Förståndshandikappad var det. Japp.

    Mitt sista inlägg gällande detta..

    1. Nej
    2. Jo
    3.1 Jag vet uppenbarligen betydligt mer om företagande än du gör, prissättning görs utifrån tillgång och efterfrågan. Det finns inte ett enda vinstdrivande företag som kommer införskaffa några rabatter eller sänka några pris så länge efterfrågan finns. Uppenbarligen har inte grönan några problem att få folk till nöjesfältet med aktuell prissättning. 
    3.2 Det kan vara så att grönan INTE VILL ha in mer folk än vad dom idag får med aktuella priser, köer till attraktioner, säkerhet osv kan vara anledningar nog att dom kanske tom har insläppsstopp idag. 
    4. Vad har detta med kiritik att göra? Du kommer och slänger upp befängda argument utan att inse vad du själv skriver om, när någon för det första säger att det inte har i tråden att göra och för det andra att grönan förmodligen har bättre insikt i sin ekonomi än vad du har- så börjar du gapa om allmänbildning osv. Det har INTE med saken att göra överhuvudtaget. Jag tror faktiskt inte styrelsen på grönan är dumma ihuvudet, de vet nog vilka priser de kan hålla för att balansera antalet besökare med maximal vinst. Tror du verkligen besökare tycker det är positivt om det är så mycket folk så att man går varandra på fötterna? Att det är flera timmars väntetid på en attraktion? Att det aldrig finns plats på restaurangerna osv. Du måste använda huvudet!
    5. Nej, för det har du som drar in hurvida TS är lämplig som lärare osv.
    6. Bra ett erkännande satt på sin plats.

     
    Enbart Unix: unzip,strip,touch,finger,grep,mount,fsck,more,yes,fsck,fsck,fsck,umount, sleep
  • Voluptuous Shalimar

    Jag tycker att flygbolagen ska ha par-priser så att jag och min man får rabatt när vi flyger tillsammans, tror jag ska skälla lite på flygvärdinnorna nästa gång jag flyger. 

  • Anonym (Emma)
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-10-08 19:59:35 följande:
    Jag tycker att flygbolagen ska ha par-priser så att jag och min man får rabatt när vi flyger tillsammans, tror jag ska skälla lite på flygvärdinnorna nästa gång jag flyger. 



    Kalla dem gärna förståndshandikappade om de vägrar så går det bra. =P
  • Anonym
    Anonym (Emma) skrev 2012-10-08 21:47:22 följande:


    Kalla dem gärna förståndshandikappade om de vägrar så går det bra. =P
    Det är väldigt förståndshandikappat att inte kunna tolka text riktigt.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym skrev 2012-10-08 21:49:16 följande:
    Det är väldigt förståndshandikappat att inte kunna tolka text riktigt.
    Tolka text?

    Det är knappast att "tolka text" då man ställer en anställd till svars för firmans policy. Eller att tjata vidare då den anställde svarar på anklagelserna med att firman har sin policy för att tjäna pengar.

    Nu kan jag förstås förstå att det känns surt att man som ensamstående förälder får sämre villkor på GL. Men så länge vi inte lever i en kommuniststat (jag är knallröd politiskt sett om någon undrar) kommer alla att ha olika villkor i vårt samhälle. Att man skaffar barn och sen skiljer sig kan ju inte innebära att man plötsligt har en hel hop förmåner? För om så vore fallet skulle ju GL (och alla andra företag) även ge förmåner till låginkomsttagare, arbetslösa, långtidssjukskivna osv osv osv.

    Vad säger att en frånskild arvinge från Öfvre Östermalm ska ha lika mycket rätt till lägre inträde på GL som en låginkomsttagarfamilj från Akalla som läget ser ut nu? Eller ska "rätten till GL" skrivas in i socialnämndens norm i Stockholm? Och varför har då inte barn från Sundsvall samma rätt? 

    Det här är larvigt. 
  • Anonym
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-10-09 00:34:47 följande:
    Tolka text?

    Det är knappast att "tolka text" då man ställer en anställd till svars för firmans policy. Eller att tjata vidare då den anställde svarar på anklagelserna med att firman har sin policy för att tjäna pengar.

    Nu kan jag förstås förstå att det känns surt att man som ensamstående förälder får sämre villkor på GL. Men så länge vi inte lever i en kommuniststat (jag är knallröd politiskt sett om någon undrar) kommer alla att ha olika villkor i vårt samhälle. Att man skaffar barn och sen skiljer sig kan ju inte innebära att man plötsligt har en hel hop förmåner? För om så vore fallet skulle ju GL (och alla andra företag) även ge förmåner till låginkomsttagare, arbetslösa, långtidssjukskivna osv osv osv.

    Vad säger att en frånskild arvinge från Öfvre Östermalm ska ha lika mycket rätt till lägre inträde på GL som en låginkomsttagarfamilj från Akalla som läget ser ut nu? Eller ska "rätten till GL" skrivas in i socialnämndens norm i Stockholm? Och varför har då inte barn från Sundsvall samma rätt? 

    Det här är larvigt. 
    Nej du kan verkligen INTE tolka text eftersom du tror att det handlar om att ställa ts till svars för företagets policy. Läs om läs rätt och LÄS det som skrivits. Läs INTE bara det du VILL läsa.

    Eftersom du inte har kunnat tolka texten rätt faller hela ditt idissslande därför bortser jag från det eftersom det är HELT irrelevant.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym skrev 2012-10-09 00:37:01 följande:
    bla bla
    Läs vad jag skriver innan du svarar. Läs sedan dialogen mellan ts och de rabiata gamarna. Eftersom de flesta är anonyma (av oklar anledning, KAN det vara för att man inte kan stå för sina idiotier?) har jag svårt att berätta exakt vems inlägg jag finner extra tvärdumma/dråpliga.
  • Anonym (Sofi)

    Hej

    vilka är det som ansvarar för underhållningen? När vi var där var det en akrobatisk show men även lite dans för barn men även utklädda karaktärer? Är dom heltidsanställda eller hyrs in? 

Svar på tråden Jag jobbar på Gröna Lund- Fråga vad du vill