• Anonym (Emma)

    Jag jobbar på Gröna Lund- Fråga vad du vill

    Jag jobbar som sagt på grönan. =)

  • Svar på tråden Jag jobbar på Gröna Lund- Fråga vad du vill
  • Anonym
    Anonym (singelmamma) skrev 2012-10-08 19:11:32 följande:
    Du är inte företagare, hör jag En smart företagare inser ju att alla kunder är bra kunder. Ditt svar är bara ignorant - vaddå välgörenhet??? Hur svårt kan det vara? Varför skulle nåt företag ha någon rabatt öht om ditt resonemang var logiskt??? Då skulle ju "familjerabatt" (=oftast 2 vuxna, 2 barn enligt en töntig norm) inte finnas. Rabatter är ju där för att få folk att komma öht, och sen förhoppningsvis komma fler gånger, och spendera pengar på allt möjligt annat som finns. Herregud.
    precis det jag skrivit.
    att det ska vara så svårt att ta kritik. ts och ett antal belackare blev ju helt rabiata bara för att man talar om att hon har fel.
  • Anonym (singelmamma)
    Anonym skrev 2012-10-07 15:53:54 följande:
    Fast det märks att du inte kan annat än att rapa upp det gL inpräntar i er.
    Dels handlar det om goodwill och att större företag de facto har ett visst samhällsansvar. Sen är det inte så att GL skulle gå med förlust för att de ger mer rabatt till en specifik kundgrupp...
    Tvärtom faktisk. Fler som har råd att betala inträde betyder mer inkomster.

    Det du beskriver är girighet och oginhet.
    Yep
  • Johnny Mnemonic

    Jag hade tänkt låta bli att skriva något ytterligare om detta eftersom tråden håller på att spåra ur.
    Men är ni två gravt förståndshandikappade? Ni pratar med en säsongsarbetare som jobbar på ett matställe där, inte GLs VD. 

    Skriv till [email protected] och framför era klagomål om prissättning, osv.