• Fjällsol

Misslyckad äggdonation - hur länge vänta innan börja igen?

Hej Alla!

Jag är ny här på forumet och har precis genomgått en äggdonation! Jag är snart 39 år och har konstaterat förtidigt klimaterium, mitt FSH värde är skyhögt och mitt AMH alldeles för lågt. Jag träffade min make sent i livet och nu vill vi så gärna bli gravida.

Jag var i Riga och gjorde en äggdonation den 13 september som tyvärr inte tog sig alls. Nu vill vi självklart försöka igen.
    Doktorerna i Riga säger att man ska vänta två mens cykler innan man kör igång igen och det är väl inga konstigheter men nu undrar jag - är det bättre att köra igång igen så fort som möjligt, när det har gått två mens cykler eller är det bättre att vänta kanske 5 - 6 månader för att kroppen behöver återhämta sig? Eller behöver den verkligen det? 

Hur har ni gjort? Jag står nämligen i valet och kvalet om att köra igång i december igen eller vänta tills i mars!

Hälsningar Fjällsol!  

• Svar på tråden Misslyckad äggdonation - hur länge vänta innan börja igen?
  • Fjällsol

Är det ingen som har gjort fler äggdonationer som har några tips, råd eller funderingar kring att starta igen med proceduren när det inte har tagit sig??

• Henrietta01

Hej, jag har gjort ett ÄD försök på AVA Riga i aug. 1 blastocyst blev res men den tog sig inte i mig, tyvärr....
    Jag tänkte köra igång igen så fort som möjligt, litar på deras bedömning att 2 mån "vila" räcker. Min sköldkörtel (som jag haft underfunktion i sen lång tid tillbaka o därför medicinerar för) blev lite svullen av alla extra hormoner under behandlingen (jag tror det var östrogenet), men svullnaden gick tillbaka direkt efter att jag slutat med dem.

Kruxet just nu är om jag ska anlita AVA igen eller testa en annan klinik? Har kollat på Gennet i Prag. De har succes rate 61 % (AVA säger sig ha 71%), men har en behandlingsgaranti som i korta drag går ut på att 3:e försöket är gratis!!! + att priset är lägre, 4900 euro. Börjar dock bli bråttom; ca 2-3 v kvar till nästa mens (3:e efter ÄD).

Vilken klinik var du hos?

Bästa hälsningar/ Henrietta

• Fjällsol

Hej Henrietta!

Jag var på AVA kliniken i Riga. JAg kommer att använda dem igen, jag är väldigt nöjd med hur det fungerade första gången. (trots att det inte tog sig) Och jag orkar inte dra igång med en ny klinik känner jag, det känns lättare att fortsätta med dem.

Fast jag ska erkänna att det låter lockande med tredje försöket gratis och att detär billigare. För fasiken vad dyrt det här är!

Du kan väl berätta om du provar den andra kliniken hur de är och hur det funkar.

Jag har bestämt mig för att köra igång när jag får min andra mens. Så nu håller jag tummarna på att den är någorlunda regelbunden, den brukar vara det. Fast jag vet ju inte nu hur det är efter alla hormoner jag tagit.

Ha det bra!

• Happy Mary

Hejsan... såg att tråden är från förra året men tänkte göra ett litet inlägg iaf Glad
    Är alldeles ny här på sighten. Jag gjorde en insättning i slutet av förra året på Ava i Riga. Två ägg, så döm av min förvåning när det visade negativt på stickan 2 veckor senare. Vi blev så ledsna... Det enda som jag kände var att jag ville göra en insättning så fort som möjligt. Jag fick samma svar som ni verkar ha fått 2 cykler sedan kan man köra igen. I februari gjorde vi då en andra insättning, men vi gjorde den där extra biten, tror det heter endomestrium eller nåt liknande där man låter ägget utvecklas under 5 dagar. Då är risken att inte lika många ägg överlever. När jag kom till Riga så fick jag beskedet att det blev bara ett enda ägg som utvecklades hela vägen,
    Redan efter en knapp vecka fick jag menstruella värkar och fick en blödning. Vi blev så himla ledsna och det kändes som vi blev snuvade på alltihop. Vi meddelade Riga vad som hänt och de bad oss ta ett blodprov för att kolla. När vi fick svar på proverna höll vi på att svimma. Jag är gravid. JIPPIE!!! Sitter nu här i vecka 5 och myser av tanken att vi till jul förhoppningsvis är en till i familjen :) Under hela tiden har personalen på Riga varit så otroligt duktiga på att svara på alla våra mail, ringt upp mig och ordinerat ändring på mediciner etc. Jag har fullt förtroende för AVA klinken i Riga.

Ha en trevlig helg allihop

Svar på tråden Misslyckad äggdonation - hur länge vänta innan börja igen?