• spelarroll

Vill gå ner 17 kg, följas åt?

Hej!

Jag gick upp 23 kilo under graviditeten (födde min dotter i slutet på augusti 2012)
    Och då hade jag redan 7 kg övervikt.
    Med övervikt menar jag då alltså alla kilon över min "ideal vikt".

Min ideal vikt är 58kg. Det vägde jag innan jag blev gravid med mitt äldre barn 2010.

Jag vill alltså ner till 58kg igen, nu väger jag 75kg och har alltså gått ner 12 av graviditetskilona.

För min del är det bra att planera min dag och vad jag ska äta osv och sen kolla av om jag följt min planering.

Jag ammar ju fortfarande så jag kommer ta det försiktigt/långsamt men en viktnedgång på ½kg i veckan ska inte vara nån fara har jag läst på flera ställen. 

Jag ska försöka äta enligt tallriksmodellen.

Mitt problem är/har alltid varit att antingen äta för lite eller för mycket.
    Aldrig haft balans i mitt ätande. Oftast äter jag för lite mat och fyller upp med annat onyttigt.
    Men nu ska jag verkligen ta itu med detta och äta mer hälsosamt och hålla onyttigheterna till helgen. 

Om du också försöker gå ner i vikt, eller bara vill ge stöd/råd så kan vi väl följas åt?

• Svar på tråden Vill gå ner 17 kg, följas åt?
  • Sommarfrö

Ja jag har kört med shapeup appen men den säger att jag ska äta så lite :( känner mig riktigt hungrig dom dagar jag tränat. Då brukar jag äta mer. Gick ner som mest när jag körde pulver soppor och kombinerade detta med mat. Men då tränade jag inte lika mycket så då funkade det att äta lite kalorier. Så nu börjar jag tro att det är mer jag måste äta för att bränna mer.

Vad tråkigt med din anorexia :( Men du är väl frisk från den eller? Får du hjälp av dietist? Så du inte blir sjuk igen. Läskig sjukdom det där... Själv har jag inte haft några större ätstörningar än att jag tycker om mat i större mängder så myskilon lägger sig på volangerna. Hehe

• spelarroll
    Sommarfrö skrev 2012-11-23 15:24:21 följande:
    Ja jag har kört med shapeup appen men den säger att jag ska äta så lite :( känner mig riktigt hungrig dom dagar jag tränat. Då brukar jag äta mer. Gick ner som mest när jag körde pulver soppor och kombinerade detta med mat. Men då tränade jag inte lika mycket så då funkade det att äta lite kalorier. Så nu börjar jag tro att det är mer jag måste äta för att bränna mer.

Vad tråkigt med din anorexia :( Men du är väl frisk från den eller? Får du hjälp av dietist? Så du inte blir sjuk igen. Läskig sjukdom det där... Själv har jag inte haft några större ätstörningar än att jag tycker om mat i större mängder så myskilon lägger sig på volangerna. Hehe
    fick hjälp i tonåren både psyk, sjukgymnast (för att bli bekväm med min kropp och accceptera den osv) och dietist. Men detta är 10 år sen... Nu äter jag, men blir lite för mkt av det goda om man säger så och när jag vill gå ner i vikt blir det oftast att jag äter för lite för att jag blir rädd på nåt sätt av att äta för mkt mat, ja komplicerat är det och i huvudet är jag fortfarande ätstörd men anorexia har jag inte längre. tack för din omtanke :)
  • spelarroll
    WhiteAngels skrev 2012-11-28 08:31:24 följande:
    I dag visar vågen -14 kilo!
    grattis!!!! sen när-?
  • spelarroll
    WhiteAngels skrev 2012-11-28 13:06:06 följande:
    Slutet på augusti
    ojojoj så snabbt! häftigt! Hade jag också behövt men jag kämpar inte tillräckligt hårt :(
    hur gör du? 
  • spelarroll

idag kör jag igáng igen!

Mina planer är nu att rora pa mig varannan dag, eller 3 dgr i veckan.
    1 rask promenad, 1 familje promenad i normal takt och 1 dag med jogging.

När jag ska jogga kommer jag lämna barnen hemma med deras pappa och forhoppningsvis kommer det ga bra sa jag kan utoka sen. For det ultimata ar att jogga 3 ggr i veckan och daremellan promenader eller iallafall ta mig ut med barnen till typ lekplatsen sa jag anda far lite vardagsmotion pa sa satt.

hur gar det for er??? Fraga mig inte vad som hant med mina sista 3 bokstaver i sv alfabetet for det vet jag inte ens sjalv ;)            

• spelarroll

har joggat en gång (igår) och är helt slut i benen och har ont i anklarna (hade jag förut från trappen vi har härhemma, upp o ner flera ggr om dagen blir det ju och det knakar i anklar och fötter för typ varje trappsteg : men nnu har det alltså blivit värre.
    Dessutom har jag yrsel som inte vill försvinna.. Sen joggingrundan igår..
    Vet inte om det beror på joggingen eller för det faktum att jag helt lagt om mina matrutiner.
    nu äter jag 5-6 ggr om dagen och INGET choklad kakor chips osv.
    Innan var ju sånt min huvudkost så att säga...

Det kan nog skilja minst 1000 kalorier på förut och nu även fast jag äter mer, men mat innehåller inte lika mkt kalorier som såna sötsaker

jag är alltså inne på matdagboken och räknar kalorier :D
    har varit medlem där länge men bara aktiv i perioder....          

• spelarroll

usch jag känner mig fortfarande ur balans....

men jag äter som jag ska iallafall.
    börjar sakna typ chocolate chip cookies, godast! och sån härlig konsistens...

mmmm snart helg då ska vi äta nåt supersmarrigt får se vad det blir :D      

• Kaisa Kavat

Hur går det för Er? Jag har nu sakta sakta minskat från 75 till 55 (så stolt!!) , inte svårt alls. Mitt svåra är nu att inte fortsätta neråt...gah... Ni är grymma! Varje kilo räkas! Kram på Er!! Behöver någon peptalk inboxa mig! Kaisa

• spelarroll
    Kaisa Kavat skrev 2012-12-25 19:37:41 följande:
    Hur går det för Er? Jag har nu sakta sakta minskat från 75 till 55 (så stolt!!) , inte svårt alls. Mitt svåra är nu att inte fortsätta neråt...gah... Ni är grymma! Varje kilo räkas! Kram på Er!! Behöver någon peptalk inboxa mig! Kaisa

Det gar jattedaligt! Star kvar och stampar pa samma vikt. Mitt eget fel i och for sig. Eftersom det ar jag sjalv som stoppar i mig allt skit!
    Jag ska inboxa dig :)
Svar på tråden Vill gå ner 17 kg, följas åt?