Över reagerar jag???
Är så fruktansvärt arg och besviken.....
Min dotter har börjar i 1:an i höst. På hennes skola finns det även en specialgrupp som innefattar förskola och fritids för autistiska barn. Dock så går dem i vanliga klasser under skoltid.
Själv har jag ingen erfarenhet av autistiska barn, men har förstått att dem behöver extra stöd och är annorlunda.
Jag menar inte att göra något påhopp utan det är bara min bild. Dem autistiska barnen har en extra speciallärare som följer med och är med dem under lektionerna och hjälper dem under dagen.
Ett av dessa barn har fått plats precis bakom min dotter. Sedan ställer dem tydligen upp på led när dem går till matsalen. Jag har flera gånger fått höra av min dotter att h*n puttas, knuffas och säger tydligen både det ena och det andra. Jag har varje gång sagt att snälla bry dig inte om h*n. Försök håll dig så långt borta som du kan istället, för h*n har inte kontroll över sig själv.
Idag när jag hämtade henne reagerade jag direkt på att hon hade t-shirt och inte sin stickade klänning som hon hade imorse. Jag frågade henne vad som hade hänt och först ville hon inte berätta. Till sist så tog hon fram sin väska och visade och klänningen var mer eller mindre i två delar.... Det brast för henne och hon berättade att en tråd hade tydligen hängt lite löst och det hade h*n dragit i. Istället när för att få h*n att sluta hade h*ns speciallärare dragit i tråden för att försöka få av den, vilket resulterade i att hon drog sönder hela klänningen. Varför hon inte slutade dra så fort hon märkte att tråden inte gick av övergår mitt förstånd.
En vuxen normal kvinna borde väl fatta att stickade kläder går sönder om man drar i dem...... Dem på fritids såg också skicket av klänningen och hur ledsen min dotter var. Nu på kvällen så ringde den här kvinnan och mer eller mindre sa att klänningen var ju redan trasig. Jag sa att som vuxen kvinna borde du ha mer vett än att dra i klänningen. Hon kommer att ersätta klänningen, så ekonomiskt gör det ingenting. Dessvärre är att den klänningen är dansk och jag kan inte hitta någon annan som liknar den alls. Idag var andra gången som hon använde den...
Det skär i mitt hjärta när jag ser hur ledsen min dotter är över detta. Hon älskade klänningen och samtidigt så känns detta lite droppen som fått bägaren att rinna över. Jag har sådan god lust att be dem placera om henne i ledet för att slippa mer strul med denne, men över reagerar jag??? Fula ord, knuffar mm och en trasig klänning, jag hoppas att det stannar där..