Minska nattamålen (ersättning). Äter ca 01, 04 och 07 ca!!
Lillfisan har börjat äta mycket på nätterna. Det är inte magont för vi har löst hennes problem med magen med mjölkfri ersättning som har gjort henne till en annan unge
BVC sa att hon absolut kan klara sig på mindre mål om natten.
Min dotter är 2 mån gammal och hon går upp jättefint i vikt.
Försöker att få henne att äta så mycket hon kan på dagen, ca 3 timmar mellan målen.
Nu är jag nyfiken, hur har ni gjort??
Tagit upp barnet och bara lurat i henne hälften eller hur gör man?
Tips någon?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-04 17:42
Tack för era svar.
Tyvärr tar hon ej napp så det fungerar ju inte =(
Man får nog bara ta och låta det bero, hon hoppar väl själv över målen när hon är redo för detta.
Annars är det nog mat, mat och mer mat på dagen som gäller så de står sig bättre på natten.
Ha det bäst!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-17 02:41
Nu 2 v senare (hon är 2,5 mån) äter V bara 19.00 och sedan mellan 01-04. Vilken skillnad!
Har fått ytterligare ny ersättning, dyrast och bästa mjölkfria!! Pepticaten är toppen.
Inatt har jag skjutit upp nattamålet. Hon vaknade vid 01 och jag fick henne att somna om, sover nu ff vid kl 3!! Buffat henne.
Hoppas hon snart kan sova sin första 12-timmars natt. Hon har ju redan klarat 10 tim två nätter..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-18 06:38
Är man tillräckligt envis så=))
Hon har klarat en HEL natt utan mat en enda gång!!
Inatt åt lillan vid 18.45 ca och klockan är nu snart 7.45 och har inte ätit!!! Lite buff i rumpan i natt vid 12.30 inget gråt eller skrik. Somnade om fort!
Tacksam är jag=))). Det går att lära dem att sova, man får utvilade och gladare barn. Och gladare förälder för hon har KOLIK om dagarna och det är ett helskotta men jag orkar sååå mycket mera nu=))))
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-18 06:39
Får akupunktur också som kanske fungerar=)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-18 20:47
Såg att jag skrev fel...
Ska vara "Inatt åt lillan vid 18.45 ca och klockan är nu snart 6.45, (INTE 07.45) och har inte ätit!!!"
Vill tacka samtliga för hjälpen med min fråga!
Vissa mer hjälpsamma än andra =p
Ha det gott kram
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-20 01:59
Har faktiskt svårt att släppa den här tråden hi hi =))
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-20 02:01
Håller helt med #26!
Tänkte också att det var konstigt med uttänjd magsäck???? Det är ju inte så att man tvingar i dem direkt. Då spyr dom ju. Min lilla spyr nästan aldrig, kanske beroende på att hon tar ca 1 timme på sig vid varje måltid.
Det här med att sova hela nätter med mindre barn sticker nog folk i ögonen lite. Jag trodde inte jag skulle skriva det, men det verkar som att så är det. Folk kan inte fatta att småbarn faktiskt kan sova... Har de inte ont någonstanns och är mätta och belåtna stupar de i säng.
Men min väg har inte varit dans på rosor precis...
Har letat med ljus och lykta hur min dotter ska bli fri från magknipet, har äntligen hittat rätt!!
Jag har ju testat alla märkerna på marknaden och hon äter nu mjölkfria Pepticate utskriven av läkare och ha fått bort koliken och magknipen totalt. Hon är bara en himla glad unge och jag är så lycklig så jag inte vet vad jag ska ta mig till
Jag förmedlar bara trygghet till mitt barn på mitt sätt, hon är ju supernöjd sover hela nätterna. Jag behöver inte ha henne som en igel på mig hela tiden, man måste få sova speciellt när man har flera barn... Hon sover i sin vagn på mage med andningslarm, läggs hon på rygg gallskriker hon =))
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-20 02:04
Däremot var hon väldigt klängig skulle vara på mig heela tiden när hon hade ont stackarn. Kunde inte ligga i babygymmet, golvet för magen spökade.
Klart jag har henne på mig hela tiden om hon kräver det, men mår hon BRA somnar hon direkt.