Bäbis som drar i tutten
Har en nyfödd hemma som drar i tutten när hon ammar.
Det gör fruktansvärt ont och kämpar redan med lite såriga bröstvårtor.
Detta börjar efter några minuter vid tutten, någon som vet varför ?
Har en nyfödd hemma som drar i tutten när hon ammar.
Det gör fruktansvärt ont och kämpar redan med lite såriga bröstvårtor.
Detta börjar efter några minuter vid tutten, någon som vet varför ?
Sonen gjorde också så en period, fast inte som nyfödd, han var nog runt 3-4 månader då. Men han hade en massa "hyss" för sig under amningen, från och till under de första 6 månaderna. Men allt gick över efter en period. Bara att ta det med ro.
Drar hon med handen eller biter hon i bröstet å drar? Min dotter gör både och. Om hon river å drar med handen så kan du lägga ditt finger eller en snutte i handen på henne. Om hon biter Å drar kan du täcka för näsan lite lätt så släpper hon greppet fick det tipset på BVC. Köp ammningsnapp å ha på om du har sår kan hjälpa.
Min son drar och sliter för fullt, har gjort hela tiden och jag vet inte varför de gör så.
Om du har såriga bröstvårtor kan jag varmt rekommendera snäckor! De hjälpte mig att läka och nu har jag en helt smärtfri amning!
Vet inte vart snäckorna säljs då de tidigare fanns på BB och Babyproffsen, men har slutat säljas där då det inte är vetenskapligt bevisat att de funkar. jag är dock ett levande bevis på att de gör det, jag hade lagt av med amningen för länge sedan om det inte vore för dom.
Jag har hållit med en hand bakom bebisens huvud, så det inte kan dra iväg så långt!
Det kan bero på att bebisen blir otålig, tex att utdrivningsreflexen inte kommer igång "nog snabbt". Kan avhjälpas med att man dricker ett glas vatten samtidigt som bebisen börjar suga, andas lugnt och tänker på vattenfall eller mjölk som sprutar från brösten (ja - det låter hokus pokus, men funkar!).