• Ledsen mamma

Min dotter har få kompisar

Känner mig ledsen när jag hör min 14-åriga dotter berätta att hon bara har några kompisar, som hon sällar träffar utanför skolan. Vet inte hur jag ska stötta henne i att hitta nya vänner..... Idag gick hon iväg för ett första möte med konfirmationsgruppen och säger "jag är så nervös för vad de andra ska tycka om mig". Tar tacksamt emot kommentarer som kan föra framåt

• Svar på tråden Min dotter har få kompisar
  • Elsssi

Jag förstår din oro och min fråga är, trivs hon med att ha några vänner?
    För jag hade några vänner under skolgången vilket mina föräldrar tyckte var jätte konstigt, men jag gillade det.
    Så mår din dotter dåligt över detta?
    När hon säger "jag är orolig för vad andra tycker om mig" så är det bara att stötta henne och säga till henne att hon är perfekt precis som hon är- Säg även till henne att inte ändra sig själv för andra människor, utan att hon alltid ska vara sig själv för då kommer de där riktigt nära vännerna till en, även om det tar ett tag.

Sedan är det bra att hon börjar med olika aktiviteter så att hon får träffa andra i sin ålder.
    Kanske kan hon göra något annat också? Träning? Rida? Simma? Sjunga?

lycka till =D 

• soetnoet

Jag hade några få i högstadiet. Nu har jag en enda som jag hellre spenderar resten av livet med än de andra få som jag skulle dela upp tiden emellan. Kvalité, inte kvantitet! Kyss

Svar på tråden Min dotter har få kompisar