• alexiia

håller mjölken på att ta slut?

Idag blir min son 3 månader och de senaste 26 timmarna har amningen blivit annorlunda.

han äter tills han inte vill ha mer sen ca 40-60 min senare vill han ha mer och han blir galen om han inte får mer tutte.
    Det är bara det att det känns som brösten är tomma, jag ser i mungipan att han får i sig mjölk men funderar på om det kan vara förlite, fast han verkar bli mätt.
    jag försökte pumpa ut för att se hur mycket jag kunde få ut och det kom nästan ingen mjölk alls :(
    på nätterna är brösten spända och jag läcker från ena bröstet när han ammar på det andra fast det är endast på natten och på dagen känns dom tomma.

jag undrar nu om mjölken kan ta slut eller om det bara är att forsätta amma som han vill och hoppas att det bara är en fas från han och inblidning från min sida?
    vill gärna ha hjälp och tips vill verkligen hel amma han ett bra tag till.

tack

• Svar på tråden håller mjölken på att ta slut?
  • Whitetrash86

låter som att han växer och ammar mer för att få mer mjölk. Fullt normalt och händer lite till och från, amma på och låt honom sköta resten. om någon dag eller 2 kommer du märka att du har mer mjölk och att han ammar mer.

• baby87

Haha de va inte länge sen ja skrev samma tråd som du ..O alla skrev likadant ,,min son ammar var 20 min typ lite men ofta o han växer går upp så han får i sig så mycket han behöver så amma på du

(¯`v´¯)Älskar Mina Pojkar (¯`v´¯)
  • Natulcien

Säkert en tillväxtperiod då bebisen försöker öka din produktion genom att vilja ammas ofta.

• alexiia

tack för alla svar =) nu känner jag min lugn =)

• pigglet

Som alla andra säger: det är helt normalt och det kommer sådana här perioder hela tiden. Bara amma på.
    Ville bara tillägga att pumpen inte säger något om hur mycket mjölk det finns. Barnet suger mycket mer effektivt än den bästa pumpen, och vi är flera som knappt får ut något alls med pump fast barnen klarar sig utmärkt på mjölken. 

• TvåTrollungar

typisk ålder att vilja maraton amma. Inget konstigt alls, bebisen vill nog bara öka på mängden lite. Sen kan du nog inte vänta dig spända tuttisar hela amningsperioden, de blir inte alls lika spänt efter några månader, då är det mer som "tomma" skinnpåsar förutom när bebis inte ätit på vääääääääldigt länge. Fortsätt och ge när bebisen vill så sköter bebis detta på egen hand :)

• mallabralla

Helt normalt, låt din bebis få bestämma så kommer du upp till den produktionen som han behöver för att bli mätt snabbare, det kan vara lite kämpigt men kommer och går i perioder för alla. 

• Rocket Mania

Tillväxtperioder kommer på ungefär samma tider för alla barn. 3 dgr, 6 dgr, 3 veckor, 6 veckor, 3 mån. Då är det amma, amma, amma som gäller och om man själv är intresserad av att amma vidare är det bra att ta det lugnt och låta barnet styra helt. Att ge ersättn i just dessa perioder är extra vanskligt iom att det eviga ammandet är bästa (och enda) sättet för barnet att arbeta upp mer produktion!

• Nyfiken2012

Skapa inte ett problem av ngt som inte är det, allt du beskriver låter helt normalt!

• leiapp
    Rocket Mania skrev 2012-09-27 21:35:43 följande:
    Tillväxtperioder kommer på ungefär samma tider för alla barn. 3 dgr, 6 dgr, 3 veckor, 6 veckor, 3 mån. Då är det amma, amma, amma som gäller och om man själv är intresserad av att amma vidare är det bra att ta det lugnt och låta barnet styra helt. Att ge ersättn i just dessa perioder är extra vanskligt iom att det eviga ammandet är bästa (och enda) sättet för barnet att arbeta upp mer produktion!

och vid 6 månader är det en också
  • alexiia

Tack alla =) så fort jag lugnade ner mig så fungerade allt bra efter någon dag

Svar på tråden håller mjölken på att ta slut?