Jennie1987 skrev 2012-10-03 23:19:06 följande:
Jag har tyvärr inget jättebra svar på din fråga.
Men om man ska lita på vad jag läst och vad min läkare sagt så är vi med pco fertila högre upp i åldern.
Så när andra kvinnors fertilitet minskar, så har vi fortfarande en bra äggkvalité! :) Det är ju något positivt ialla fall, även om det inte är mycket till tröst när man vill ha barn nu.
Men när vi är runt 30 år har vi säkert större chans än vi kanske har nu. Om jag har fattat det hela rätt :)
Så visst kan det ju vara så att vår mens blir mer regelbunden med åren, det borde ju vara så om vi har större chans att lyckas bli gravida när vi är äldre.
Jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens, och ibland har jag bara fått mensen en gång om året. Men med diverse preventivmedel i tonåren så tänkte jag inte på det. Det var ju först när man skulle börja försöka som man undrade varför mensen inte kom egentligen.
Hoppas det var lite svar på frågan ialla fall! Och lycka till! :)
Hej!
Det tröstar jag mig med ibland, att får jag inte barn nu kanske jag får barn vid 40. Eller ett älskat sladdbarn sådär oväntat!
Men är bara 25 och vill ha barn NU så det är en klen tröst i nuläget...
Min sambo tror att det kan bli skillnad med åren, kanske har jämnare hormonell balans än i tonåren.
Har precis slutat med p-piller och är nervös och spänd inför hur kroppen är.