Lämna små barn (0-2 år) ensamma i bilen?! Rätt eller fel?
Skriv gärna en kommentar också!
Skriv gärna en kommentar också!
Mammis- Javisst och det står alla fritt att välja. Bara lite överdrivet när de låter som man utsätter sina barn för livsfara för att de lämna i en bil. Antar att du kör bil och då utsätter du dina barn för en ännu större risk än det. Och bil måste man inte åka.
Jo tyvärr måste vi åka bil då vi bor långt ifrån allt.
Har inte heller sagt att det är livsfara utan det finns risker som är väldigt lätta att undvika o då känns det bra att undvika dom !
Såg på SOS hur brandmännen fick åka och släcka en bil som börjat brinna på parkeringen utanför ICA. Brandmännen sa att de själva aldrig skulle lämna barn eller djur i en parkerad bil då det inte är alltför ovanligt att de börjar brinna. Sedan jag såg det lämnar jag aldrig barnen i bilen.
Beror på när/var/hur.
Bfmars- Nej och just därför skulle jag aldrig låsa om barnen så de kan ta sig ut, om nu blixten mot förmodan skulle råkade slå ner.
Jag skulle ALDRIG NÅGONSIN lämna mitt barn i bilen. Mkt kan hända men det värsta är att bilar faktiskt ibland självantänder. Inte helt ovanligt enligt en bilelektriker jag kommer som bestämt avråder från att lämna barn i bil.
Jag lämnar dem hemma på parkeringen medan jag bär in kassar och väskor eller liknande, och jag tar alltid ur nyckeln ur bilen då. Annars gör jag det inte annat än om jag ska ta ut pengar eller så, så jag kan se bilen hela tiden, och aldrig med nyckeln kvar i.
Men om bilen nu självantänder då spelar det väl ingen roll om man ser bilen eller inte
Kan inte rösta egentligen. För jag lämnar ibland ettåringen sovande i bilen. Men bara på vår eller mina föräldrars gård och inte utanför en affär. Möjligen då jag går 50 meter från bilen och inte släpper bilen med blicken. Om han sitter på gården i bilen och sover använder jag babywatch så jag hör ifall han vaknar.
Så många oansvariga föräldrar det finns, skrämmande!!! Är det kl09.30 och 18 grader och skugga så är det 38 grader i bilen. Tyvärr är det många barn och djur som dör i bilen pga av att ex. Föräldern springer in n
Forts. Föräldern springer in någonstans. Kanske träffar på någon o pratar en stund. Vips så har klockan tickat iväg. På kort tid kan det bli allvarliga skador!! Lämna aldrig era barn!! Ta ansvar!!!