• M i l l a n

När kan man tidigast ringa en okänd person?

Jag har länge letat efter en möbel som är svår att hitta. Brukar titta titt som tätt på Blocket. Har funnit såna tidigare, men det är alltid någon annan som hinner före mig. Har ringt vid ca 10 tiden på fm, om deras annons kommit in väldigt sent kvällen innan. Nu såg jag en sån möbel med perfekta mått som var inlagd vid midnatt. Vill såklart inte ringa mitt i natten. Har däremot mailat och smsat redan då jag verkligen är superintresserad. Men tänkte även ringa på annonsen imorgon fm om jag inte får svar innan. Just för att det hänt att jag smsat och mailat tidigt på andra annonser, men sen verkar dom ändå säljas till den första som ringer, antagligen för att vissa tycker att det är jobbigt att svara på textmedddelanden. När tycker du att man kan man tidigast ringa? Funderade på att ringa vid ca 07.30. Men det är kanske för tidigt?

• Svar på tråden När kan man tidigast ringa en okänd person?
  • Maho81

Jag ringer inte till någon före 10 och efter 20 för jag tycker man har rätt till lite "egentid" utan att telefonen ska ringa.

• katalysator

Efter 9 och före 20 tycker jag är okej till okända personer. Jag skulle bli galen om nån ringde mig 07:30 Tungan ute

• Queenie70

Skulle nån ringa mig 7 skulle jag bli sur

• M i l l a n

Tack för svaren! Nu smsade annonsören mig kl 07.15. Så jag slapp ringa...Men jag var tydligen inte först! Min vanliga otur. :( Men jag fick frågan om jag kan hämta redan ikväll, så det kanske inte är helt kört. Skrev iallafall att det går bra. Så nu håller jag tummarna.

• Hannah76

Har man satt ut en annons och inte skrivit när man vill att folk ringer så får man skylla sig själv om någon ringer för tidigt eller för sent.

Lycka till, hoppas du får köpa!  

• M i l l a n

Ska åka och köpa möbeln idag! Fick lovat av säljaren att jag ska få köpa, om vi kunde hämta den ikväll kl. 20.00. :) Vilket vi ska göra! Fick veta nyss att flera som vill köpa har hört av sig med högre bud på möbeln!! :O Men att han ändå håller bordet till mig som lovat. :) Vågar inte ropa hurra riktigt än! :S Kan ta glädjeskutt och hurra när vi har hämtat bordet ikväll...

• Hannah76
    M i l l a n skrev 2012-09-20 10:55:51 följande:
    Ska åka och köpa möbeln idag! Fick lovat av säljaren att jag ska få köpa, om vi kunde hämta den ikväll kl. 20.00. :) Vilket vi ska göra! Fick veta nyss att flera som vill köpa har hört av sig med högre bud på möbeln!! :O Men att han ändå håller bordet till mig som lovat. :) Vågar inte ropa hurra riktigt än! :S Kan ta glädjeskutt och hurra när vi har hämtat bordet ikväll...

Härligt!!
Svar på tråden När kan man tidigast ringa en okänd person?