• LilaLavendel

Vad gör man de sista tre månaderna?

Jag har tolv veckor kvar innan vi får träffa vår bebis och jag tycker att tiden går så extremt långsamt sedan ett par veckor tillbaka! (kan tänka mig hur det ör att gå över tiden....)

Vi har köpt spjälsäng, alla kläder, bärsjal, målat rummet och är snart klar med inredningen av bebisrummet.

Men vad kan man mer göra för att tiden ska gå fortare, eller rättare sagt för att man inte ska längta så himla mycket? Glad

Ni som redan har barn. Vad borde jag/vi passa på att göra innan bebisen kommer? Både för oss själva och för barnet....

• Svar på tråden Vad gör man de sista tre månaderna?
  • Eleora

Gå på bio om du kan sitta så länge. Till frissan, samma där. Ha myskvällar bara ni två, ta sovmorgnar, åk på små utflykter. Laga matlådor och baka så frysen är fylld. Tja...är väl det...

• katalysator

Säger detsamma... Skippa bebisfixandet och gör en lista på saker som du gillar att göra och som du snart inte kommer att kunna göra istället Tungan ute Själv ägnar jag just nu sista månaderna åt bio, teater, restaurangbesök, sovmorgnar, att bara spatsera runt på stan för mig själv i lugn och ro. Tänkte också försöka klämma in en sista weekendresa på tu man hand med min partner.

• sweetbird

Jag har 10 v kvar . Vi är typ färdiga med allt . Jag har jätte tråkigt på dagarna. Är sjukskriven med foglossning och sammandragningar . Men jag ska försöka fylla frysen med matlådor och bullar så det är fixat när bebis kommer så man slipper ställa sig och laga mat det första man gör :)
    Vi har vart på bio men det var sjukt jobbigt att sitta hela bio. , gå ut och ät , köp hem tidningar , läs bra böcker. Knåpa ihop ditt förlossningsbrev ,gör en scrapbook av din graviditet med bilder och tankar som barnet sen får :) ta promenader :D

• Thinner

Vila.
    Sov!
    Bestäm massa mysiga träffar med vänner och tvinga dem köpa med fika
    Gör en cd med blandad musik på att ligga och dagdrömma till, sjung för magen.
    Ha förtroliga samtal med din man, njut av lite romantik. Prata genom saker

• LilaLavendel

Tack för alla tipsen! :)

Försöker passa på att göra saker själv och saker som blir svårare när bebisen kommer. Som Katalysator säger, strosa runt på stan själv. Det är en sådan enkel sak, men som kan vara så skön. Bara strosa, titta lite, ta en fika nånstans och njuta av lugnet. Försöker också gå på events och evenemang som kan vara till nytta för företaget jag driver. "Passa på nu!" är mina motivationsord!

Ofta faller jag tillbaka, men försöker påminna mig själv så mycket som möjligt om det fina med att bebisen inte kommer förrän om 10 veckor Skrattande

Varje tid har sin charm och det inser jag säkert på riktigt först när bebisen väl har kommit! 

Tack för alla tips ännu en gång och har någon några andra erfarenheter av otålighet så dela gärna med er av dem! Jag är nog inte den enda som har svårt för att leva i nuet i väntan på det första barnet  Flört

• Dojdan

Jag har också 12 veckor kvar och satt just och funderade på samma sak. Känner att jag blir mer och mer "handikappad" av graviditeten nu och känner mig rastlös. Vill så mkt, men orkar så lite! 

Bakning tycker jag är roligt, men då skulle jag bara äta alldeles för mkt :P  

• LilaLavendel

Om jag hade vetat hur lite tid man får tillsammans som ett par när man fått barn, så hade jag klistrat fast i min partner dygnet runt...haha!

Nu umgås vi knappt :P

Svar på tråden Vad gör man de sista tre månaderna?