Borde ALKOHOL förbjudas????
Ibland så när man ser allt elände som alkohol för med sig så tänker jag, varför är det egentligen lagligt?
Det är ju sådan häxjakt på dom som röker t.ex. det är farligt för hälsan.
Men alkohol är ju hur farligt som helst. Om man bara talar om den fysiska älsan så är det ett rent nervgift som förstör kroppens nerver, muskler och dessutom skadar alla våra inre organ. Människor får problem med magen, ryggen och fysiken rent allmänt av alkohol. Dessutom skadas hjärnan väldigt mycket.
På det psykiska planet så är det väldigt allvarligt, personer drabbas av ångest, depressioner. Dricker man förmycket är det vanligt att du känner dig nedstämd utan någon påtaglig orsak,känner ångest, får svårt att sova eller tappar matlusten. Självmord är väldigt vanligt dessutom.
Vad som händer i samhället är ju helt sjukt, alla trafikrelaterade olyckor, misshandel, våldtäkter mm som sker när folk är berusade. Det hade nog inte hänt om de hade låtit bli flaskan.
Sedan om man ser på familjer som drabbas av den som dricker, alla dessa barn som lever med missbruk. Hur kan egentligen en sådan dryck vara laglig????
Så jag undrar vad tycker du, borde vi skippa alkoholen eller hur försvarar du att man kan sälja sådant till människor.
Vill tillägga att jag är inte nykterist utan jobbar med dessa frågor. Så jag undrar