• Silje92

Har någon testat WEN?

Hej! Jag tänkte höra om någon på familjeliv har testat WEN hårvård? Länk: www.wenhaircare.se/default.aspx Är detta isf bra? Jag funderar på att köpa detta. Jag är lite fundersam på om det verkligen är bra bara. Står att man ska Använda 16-34 pumpningar per hårtvätt. Det känns ju extremt mkt. Måste man verkligen det? :S Så om någon har testat. Vill ni dela med er om vad ni tyckte? :)

• Svar på tråden Har någon testat WEN?
  • Tristani

Jag tyckte det var grymt bra! Lite dyrt men värt om man har råd. Jag har självfall och lite stripigt hår och det var typ borta, och inte alls fett, vilket jag trodde först för det är typ som att tvätta med balsam fast ändå inte :) jag tycker du ska prova :)

• Mrs Vader

Jag har provat men det var dyrt och lite omständigt. Gillar inte lukten heller. Balsammetoden är lättare och MYCKET billigare. Man gör på samma sätt..

• Tristani

Kanske därför jag uplever det fett för jag jobbar med ett smutsigt arbete :)

• Mrs Vader
    Tristani skrev 2012-09-18 08:30:31 följande:
    Kanske därför jag uplever det fett för jag jobbar med ett smutsigt arbete :)
    Ah du ser. Fast WEN är ju också ett slags balsam så det borde ju inte funka för dig heller då.
    Kanske ska prova BM iaf? Man måste ta rätt balsam och tvätta ur eventuella silikoner innan man börjar.
    Änglamark och Coop x-tra balsam har funkat bäst för mig.
  • Silje92

Oj vad roligt att så många svarat!

Jag har läst igenom allas kommentarer och även läst allt på länkarna.

Det verkar både vara positivt och negativt. Mest dyrt faktiskt.

Det jag hade tänkt mig är att testa basic paketet för att se om det hjälper över huvud taget.
    Men dock tycker jag att det ska användas så extrem stor mängd. Undra om man verkligen behöver det eller om man kan ta lite som man själv tycker är bra?..

Jag har livlöst, skadat och fett hår. Måste tvätta varannan dag.
    Står att med WEN måste man varje dag. Känns ju oxå väldigt jobbigt..

Hmm jag är kluven på om jag ska testa eller inte...

Intressant att se era tankar.

Tack!

• Vildblomman

Jag behövde mer än de pumpningar som stod. Jag har ganska långt tjockt hår
    Tyckte inte håret kändes rent, gillade inte lukten och gillade inte priset

• Mrs Vader
    Silje92 skrev 2012-09-18 09:12:48 följande:
    Oj vad roligt att så många svarat!

Jag har läst igenom allas kommentarer och även läst allt på länkarna.

Det verkar både vara positivt och negativt. Mest dyrt faktiskt.

Det jag hade tänkt mig är att testa basic paketet för att se om det hjälper över huvud taget.
    Men dock tycker jag att det ska användas så extrem stor mängd. Undra om man verkligen behöver det eller om man kan ta lite som man själv tycker är bra?..

Jag har livlöst, skadat och fett hår. Måste tvätta varannan dag.
    Står att med WEN måste man varje dag. Känns ju oxå väldigt jobbigt..

Hmm jag är kluven på om jag ska testa eller inte...

Intressant att se era tankar.

Tack!
    Om jag får vara lite tjatig tycker jag du ska ge balsammetoden en chans. Det är ungefär samma procedur,  du märker om du orkar hålla på och det är inte så dyrt.
  • Silje92
    Mrs Vader skrev 2012-09-18 12:09:27 följande:
    Om jag får vara lite tjatig tycker jag du ska ge balsammetoden en chans. Det är ungefär samma procedur,  du märker om du orkar hålla på och det är inte så dyrt.

Jag ska absolut testa det före nått annat. Är det något speciellt balsam? Eller vilket som ? :)
  • Tristani

Vilket schampo ska man tvätta ur med först då? Och vilket balsam ska man följa upp med?

• Ingridsmamma

Balsam metoden och massa andra metoder att tvätta håert med finns det på http://nopoo.se/. Mitt favoritsätt är att en gång i veckat tvätta håret med bikarbonat som man blandar med balsam och har i håret i 15 min, resten av gångerna tvättar man med ett silikonfritt balsam, coop x-tras eget balsam är jättebra till det, det kostar nästan ingenting heller. Kan verkligen rekomendera att prova att sluta använda shampoo. =D

• Mrs Vader
    Silje92 skrev 2012-09-18 12:51:43 följande:

Jag ska absolut testa det före nått annat. Är det något speciellt balsam? Eller vilket som ? :)
    coop x-tra eller änglamark är bra
    Tristani skrev 2012-09-18 13:09:00 följande:
    Vilket schampo ska man tvätta ur med först då? Och vilket balsam ska man följa upp med?
    även där är coop x-tra att rekommendera =)

• Annasbaby

Tyckte inte om de. Jag tvättar håret för ofta och de blev snabbt fett.. Tyvärr luktar de fötter!!!

• Mrs Vader
    Annasbaby skrev 2012-09-18 17:23:41 följande:
    Tyckte inte om de. Jag tvättar håret för ofta och de blev snabbt fett.. Tyvärr luktar de fötter!!!
    Haha ja skarp mintlukt. Går inte att ha ögonen öppna för det svider av ångorna. Usch!
  • Silje92

Jag har haft så mkt som skett så har inte hunnit testa än. Ska köpa mig nått bra balsam och se. Är ledig en vecka nu :) Hoppas jag kommer ihåg :) hihi

• 16Klara

Använt de ett antal år ????Mycket bra !!!! och kan använda mindre pump mängd! Testa vad som är bäst för ditt hår. Skummar inte,känns som ett balsam. Hår blir rent längre o bra mot huvudbotten..

Har själv psoriasis..

REKOMMENDERA VARMT????

Svar på tråden Har någon testat WEN?