• Modin

blöjfri men inte på dagis?!

Har en son på 4.5 år som har varit blöjfri sen början på sommaren. De har funkat jätte bra. Max 2 olyckor på hela sommaren. Dagis funkade kanon i ca 3 veckor sen har han börjat bajsa/kissa ner sig på dagis. Varför? Dom sätter han på toa hela tiden för att slippa detta men de funkar inte. Ska även tillägga att han utreds för adhd och autism. Vad ska man göra? Vill inte använda blöja på dagis..

• Svar på tråden blöjfri men inte på dagis?!
  • JAG är BÄST

Kanske han känner sig stressad att göra sina behov på dagis där det är stimmigt? Varför inte be personalen ta tex ut han sist på dagis å sätta han i lugn och ro innan utgång?

Trollet har precis slutat med blöja, det gjorde han här i våras helt dagtid dock satta vi på han blöja då han var ute och lekte, är ju inte roligt med nedkissad ovarall hela tiden,,,dock tog personalen in honom först för att ta av han blöjan så inte dom andra barnen såg att han hade blöja,,,han satte sig i lugn och ro å kissade innan dom andra barnen kom in,,,tog bara nån vecka så bajsade han utan hinder med på toa på dagis.

Be personalen ta ut han sist och ta in han först så han kan sitta i lugn och ro med att göra sina behov,,för det losssnar förr eller senare. Bara man ger det tid.  

• miljarden

Min son har också svårare att få till det på dagis än hemma. De säger att det är normalt och att vi ska ge honom tid och det är så jag känner. Hemma är tryggare, dagis är en annan grej men våra pedagoger säger att det kommer lossna. 
    Det kan ju också vara så att han är i en stressad period. Utredningarna kanske stressar honom t ex eller är det väldigt lågintensivt?

Svar på tråden blöjfri men inte på dagis?!