• anneliex

Pubertet för pojkar (råd)

Kanske någon med tonårsgrabbar där ute. När anser man att puberteten är sen? När kom era killar in i puberteten? Börjar det med fjun på överläppen eller? :)

• Svar på tråden Pubertet för pojkar (råd)
  • Hallonröd
    YummyMami skrev 2012-09-13 12:25:20 följande:
    Finnar tror jag är en tecken.

Fast alla får ju inte finnar...betyder ju inte att de inte är i puberteten för det.

TS, det är ju olika för olika personer...för min grabb (nyss fyllda 14) så var det de nedre regionerna det började först....och det började i 12-årsåldern. Sedan målbrottet som han är i nu och har vait ca 1 år och lite fjun på överläppen. Nu rakar han sig lite på haka och överläpp. Det kommer lite pö om pö pubertetsgrejerna tycker jag Flört
    Men framförallt att de växer så mycket...sonen  har i sommar vuxit om mig med flera centimeter. Och så är han hungrig jämt...äter som en häst och är lika hungrig 1 timme senare.

När man anser att puberteten är sen..?...tja...vet inte riktigt men jag tror inte att de har någon sådan gräns faktiskt eftersom alla är så olika. En del börjar lite tidigare och går igenom puberteten i "maklig takt" i flera år. En del kanske är lite senare men då går det desto fortare istället. Flört Men jag tror nog att skolhälsovården skulle reagera om det skulle vara nåt "fel".
Svar på tråden Pubertet för pojkar (råd)