• kaxig91

Hjälp?

Det är så att jag födde mitt barn i fredags o valde på lördagen att jag inte ville amma .. För de kom inte igång redigt i heller o barnet tog inte tag osv.. Men iaf nu är mina bröst sprängfyllda o spända känns det som:/ vad kan man göra åt det? Enligt en bm på bb så skulle jag låta brösten vara o INTE försöka få ut något från dom för då ökar jag bara mjölken .. Och jag kunde lindra de med värme om de ble som nu då men aa hjälpte inte så mycke tyckte jag:/ jag har inte fått någon mer info alls vad jag ska göra med brösten nu när jag inte ammar:/ nÅgon som vet? Blir de inte atomatiskt mjölkstockning om jag bara låter dom vara ? /:

• Svar på tråden Hjälp?
  • Sunshine808

Jag är ny på det här området men har du inte fått någon tablett emot det?

• Flickan och kråkan

Dina bröst är inte fylld med mjölk. Det som händer efter ett par tre dygn är att mjölkproduktionen ska sätta igång (det gör den inte direkt vid födseln utan barnet lever på den råmjölk som bildats redan innan förlossningen första dygnen). När kroppen ställer om för mjölkproduktion så sker ett rejält hormonpåslag och då ansamlas en massa vätska i brösten som gör att brösten brukar kännas som hårdna, knöliga kanonkulor. Har du inte ammat alls så har ditt barn inte satt igång någon egentlig mjölkproduktion.

Svar på tråden Hjälp?