3,5 månaders somnar ej om på natten!!
Hej..
Jag är helt ny inom det här o vet inte om jag gör rätt...
Men jag gör ett försök då jag verkligen är desperat!!
Har en son på 3,5 månader. Vi har jätte problem med att han inte somnar om efter nattamning..
Vi har försökt med allt!!! Han sover i egen säng, första delen av natten sover han jätte bra. Sen börjas det.. Vi är lyckligt lottade att han oftast bara behöver äta en gång om natten, men jag hade hellre ammat honom 10 ggr bara han somnar mellan passen!! Vi nattar honom runt 19.00. har fasta rutiner med bad, mat (ersättning på kvällen) och saga. Går jätte bra. Han somnar runt åtta.. Är han vaken när vi lägger ner honom i sängen styr han lite men somnar oftast en stund senare. På dagarna är han närhetsbarn och sover mestadels i min famn. Ska tilläggas att han HATAR vagnen, bilbarnstolen, bärsjal, babygunga, och babysittern.. Famnen eller bärsele funkar.. Men i bärselen måste man stå annars skriker han..
I alla fall. På natten vaknar han och ammar, sambon har även gett ersättning ibland. När han ätit klart lägger vi ner honom o då börjas det.. Han kan inte somna om!! Eller jo, ibland sover han i en timme sen vaknar han. Han styr och styr och styr. Fast han är jätte trött! Vi har provat allt!,tröstat och lagt ner honom i hans säng, vyssat, vaggat, liggammat, sammsovit, buffat, smekt i håret, lagt hand på ryggen. Ja allt vi kan komma på! Han får inte ro!!
O jag orkar inte mer!! BVC säger att vi kan slute ge nattmat då han ligger över viktkurvan (Han väger nästan 7 kg!). Men hur fasen gör man det?! Är han hungrig måste han ju få mat men det här håller inte längre! Inte för någon av oss!!
Är verkligen desperat! Är det nån som har liknande problem?!
Alla tips är välkommna!!