• CrazyChristina

Fälla hår och amning??

Läst mkt hit och dit om amning och fälla hår, många säger att de hör ihop andra inte så nu frågar jag er som AMMAT 4mån eller mer..
    När slutade ni tappa hår? Har läst allt från 6mån efter förlossningen och upp mot 1-2år..

♥Erik 2010-06-09♥--♥Wilhelm 2012-04-17♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fälla hår och amning??
  • Lena

Jag ammar och tappar fortfarande, bebis är 7 månader

• Dimitra

Man fäller ju hår därför att man slutat vara gravid och gravidhormonerna är borta. Kvittar om man ammar eller inte, barret trillar av ändå Rynkar på näsan

The Dimitra universe.
  • CrazyChristina

Jo ja har förstått de men vill veta om de är någon skillnad då jag inte ammade så länge med 1an och inte fällde något alls..

♥Erik 2010-06-09♥--♥Wilhelm 2012-04-17♥
  • MonkeyLover

Jag ammade i 4 månader och minns jag rätt slutade jag fälla håret i samband med att jag slutade amma...

• Iryelle

Jag kommer inte riktigt ihåg men jag började nog tappa hår efter ca 3-4 månader och det höll kanske i sig drygt två månader, kanske längre. Ammar fortfarande.

• Lollinor

Jag tappade jättemycket hår under en kort tid, max en månad när min dotter var ca 3-4 mån. Nu efter ytterligare ett par månader har det växt ut jättemycket nytt hår istället. Tyvärr är allt det nya grått

• Jolines mamma

Tappade mycket nån månad eller två efter förlossningen. Nu är stubbet som växt ut typ 4-5 cm, lillan är 9,5 mån och jag ammar ännu. Upplever inte att jag tappar mer än normalt nu.

• Alma

Min bebbe är 7 månader och jag ammar fortfarande. Tappade massor av hår när han var mellan 4 och 6 månader, men nu är det bättre.

• Natulcien

Nu har det ju inget med amningen att göra, utan är en följd av graviditeten...

...men jag helammade i 6 månader och delammade tills sonen var 11 månader. Jag tappade massor av hår under ca 15 månader, sen lugnade det sig något. Men jag tapar fortfarande lite mer än normalt och sonen är snart 2 år.
    Tack och lov hade jag ûber-tjockt hår från början, så det är ingen större förlust...

• castafiore

Med första tappade jag ingenting, jag fick behålla mitt "gravidhår"
    Med andra tappade jag för båda barnen tydligen. Det är drygt ett år sedan jag födde andra, och nu börjar jag märka att håret repar sig. Jag ammar fortfarande.

• annca

Min yngsta är 3,5 år nu, och jag fäller som en katt på våren... :/
    Ett under att jag har någor hår alls kvar könne det ibland...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Nyfiken2012

Har ammat i fem mån, började tappa när bebis var omkr 2 mån, tappar sjukt mkt.

• Mickanpickan

Har en son på 4 månader som jag helammar. Sedan ca 1 månad tillbaka tappar jag galet mycket hår, när ska detta sluta egentligen??

Svar på tråden Fälla hår och amning??