Använder du kalsong/trosa över blöjan?
Använder du kalsonger eller trosor utanpå ditt barns blöja? Och varför?
Använder du kalsonger eller trosor utanpå ditt barns blöja? Och varför?
bara på natten annars inte
Nope
Nej, men skulle kunna ha det till klänning eller för att hålla blöjan på plats om det behövdes.
Ja på natten när det är varmt och man vill ha barnet i bara blöja har vi haft en luftig trosa utanpå för att vara säker på att blöjan sitter kvar
Nej, har faktiskt inte ens tänkt tanken
nej, vi har köpt trosor men sagt att hon får dem när hon slutar med blöjan. så de ligger glatt i hennes låda eftersom hon sitter ihop med sin älskade blöja...
Nej, men eftersom sonen tycker det är kul att öppna blöjan har jag funderat på om det kanske kunde hjälpa lite.
Ja, nattetid då hon sov i bara blöja/linne/t-shirt. Hon slet av sig blöjan i sömnen annars. Hade oftast vanliga tejpblöjor då up&go inte höll torrt. Hon kissade massor nattetid under en period.
Använder under klänning/kjol samt på natten under nattlinnet,.
Bara under klänning på dottern. Annars aldrig. Tycker att det ser jättefånigt ut med blöja OCH kalsonger/trosor under byxor
ibland tex om dom ska vara finklädda och enbart har kläning men inte annars
Bara nattetid under sommaren när det är för varmt med pyjamas.
Bara till 1½åringen då han ska sova då han tycker om att ta av blöjan så jag har nu fått en läxa hahaha då jag vaknat upp o han sitter där med en bajsig säng
Sonen blir 2 i november och vi har det utanpå blöjan eftersom han knäpper upp den annars och up n go inte håller tätt på honom
Ibland, dvs om hon skulle ha nån söt klänning så kunde hon få en trosa över då blöjorna ofta har så fula tryck.
Nej... Men jag har köpt två par söta som nog passar nästa sommar eller sommaren efter, att ha under kjol eller klänning!
Ja det gör vi ibland. Dels i somras då sonen sov i bara blöjan - utan kalsongerna hade han fått av sig blöjan i sömnen.
Nu har vi även testat kalsonger utanpå blöjan trots pyjamas. Vi har haft problem med att blöjan halkar snett och massivt kissläckage i sängen som följd av det.
Jag är en ung man som undrar varför har ni trosor ovanpå blöjorna det låter son konstigt i mina öron är det för att håll blöjan på plats eller för att de inte ska frysa eller så det ser bättre ut?...
Jag är en ung man som undrar varför har ni trosor ovanpå blöjorna det låter son konstigt i mina öron är det för att håll blöjan på plats eller för att de inte ska frysa eller så det ser bättre ut?...
Jättegammal tråd men jag kan svara ändå. Vi sätter kalsonger utanpå blöjan nattetid för att hålla den på plats. Nån gång har han fått ha kalsonger på blöjan för att han verkligen vill ha kalsonger men inte är helt torr än.
Har man klänning på barnet så är det också smidigt med trosor/kalsonger utanpå för att både hålla blöjan på plats och undvika att blöjan blir smutsig på utsidan.