• luluu

sonen på ett år sjuk

sonen har varit genomförkyld i 1,5 vecka och därför ätit och druckit dåligt. I går kaskadkräktes han och även kräktes han lite vid lunch idag . vet ej om det e magsjuka eller hostan med slemmet som gör det. Jag ammar fortfarande och han tar ju tutten så då får han väl i sig vätska? Mina kompisar säger att jag bör ge vätskeersättning, räcker ej ammning? Hur bra "täcker " ammnigen egentligen n när han ätit så dåligt. Är det ngn näring eller ska jag se det som vatten bara? Lite mat får jag dock i honom. Snälla kan ngn lugna mig lite.

• Svar på tråden sonen på ett år sjuk
  • Natulcien

Så länge han får i sig vätska och kissar så behövs ingen vätskeersättning. Några enstaka kräkningar kräver ingen vätskaersättning. Det kan man ta till om barnet har haft både kräkningar och diarré t.ex. och inte längre kissar.

Och bröstmjölken är jättebra näring! Om han äter dåligt så är det bästa du kan göra att amma! Bröstmjölken är bättre än all annan vätska.
    Så länge han ammar och äter lite grann så räcker det. Tids nog får han tillbaka aptiten.

• luluu

och tack, det lugnar lite. känner mig dock väldigt orolig över att först e han förkyld en vecka med svårt att andas hosta osv och nu när han blev bättre i går , kräktes han på kvällen och e hängig idag.. hur länge kan sådan här hålla på liksom..

• Natulcien

Andningssvårigheter är ju inte bra. Har han krupp, kanske? Åk in med honom om han får svårt att andas.
    Försök höja hans huvud när han sover.

• Hoomlan

Blir du allt för orolig så kan du ju ringa sjukvårdsupplysningen gör alltid det med sonen och mig själv om det är något. Dom har lugnat och bett mig åka in om det har varit nödvändigt med mera.

hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo & gravid med pyret ♥
Svar på tråden sonen på ett år sjuk