• majja80

Finns det naturliga hormoner ist. för p-piller?

Jag har ätit p-piller länge nu(Yasmine), o skulle helst vilja sluta stoppa i mig syntetiska hormoner, trots att de säger det är det bästa för oss m pco. Jag har diverse sjukdomar i släkten som jag är lite rädd för att det inte passar så bra med p-piller. Har alltid glömt vad det är när de frågar hos barnmorskan. Ska prata m dem oxå, men det känns som att de kan vara lite "anti" mot alternativa, el naturliga vägar att gå. Är det nån som fått hormonbalansen att fungera som den ska med annat än p-piller?  ( Jag äter så mkt jag kan enligt lchf, som mildrar symtomen)

• Svar på tråden Finns det naturliga hormoner ist. för p-piller?
  • Mu2008

Hej!

Jag har läst in mig en del på den alternativa vägen det senaste året eftersom jag kom fram till att min kropp började strejka av allt onaturligt. Jag förstår precis vad du menar med de syntetiska hormonerna, jag gjorde för en månad sedan ett hormontest med hjälp av en naturläkare. Testet skickades till ett labb i USA som har mkt goda omdömmen och svaret blev att jag som bara är 30 + har en enorm obalans. Det förklarar mycket av tröttheten, yrsel, humörsvängningar, tappat mkt hår osv. På vårdcentralen har de sagt att jag är helt frisk. Man känner själv om man är helt frisk eller inte och jag var inte helt frisk!

Det jag vill säga är ta bort alla hormoner som inte är naturliga direkt så att du slipper obalans. Min teori är att sjukvården är så styrda av läkemedelsföretagen så att de säger saker som inte alltid stämmer men som läkemedelsföretagen har fått dem att tro. Tyvärr. Vad jag vet finns det inget alternativ förutom kondom. Hellre använder jag kondom resten av livet än att drabbas av sådana obalanser igen. Om man har hormonobalans eller hormonrubbningar så bör man rätta till dessa med hjälp av naturliga hormoner. Dessa skadar inte kroppen om man inte får i sig fel dos och det bästa är att gå till en Naturläkare man får förtroende för som kan hjälpa till.

Läs mer om tester på www.labrix.com - Salivary Hormone Test. På bara några veckor mår min kropp mycket bättre.

Lycka till!

• hellokill3r

Det finns flera hormonfria alternativ förutom kondom, det finns pessar, det finns kopparspiral, det finns olika slags p-datorer.

Svar på tråden Finns det naturliga hormoner ist. för p-piller?