Aprilia77 skrev 2012-09-06 12:15:20 följande:
Jag är gravid med mitt tredje barn och har haft amningproblem med de två första. Jag fått fruktansvärda sår på bröstvårtorna och har inte kunnat fortsätta amma pga av att det blödde, varade sig och bildades sårskorpor. Gjorde så fruktansvärt ont, jag är annars inte smärtkänslig.
Skulle önska att amningen funkade bättre denna gång och funderar då på om man kan använda en amningnapp redan från början? Någon med erfarenhet eller råd?
Ta med en. Min dotter tog inte tillräckligt stort grepp om bröstet med munnen när hon skulle amma när hon var som minst. Jag hade köpt amningsnappar innan eftersom jag har löjligt känsliga bröstvårortor. Det gör alltså ont om någon ens råkar snudda vid dem och jag får en reflex att slå till den som råkat röra mig.
Önskar jag hade tagit med napparna dit. En av mammorna där fick en amningsnapp på BB. Tack vare amningsnapparna som jag började använda efter en vecka, jag blödde och var sårig och grät högt och skrek rakt ut när dottern ammade och jag är inte heller särskilt smärtkänslig annars, den tvingade henne att ta ett större tag och när hon var 6 månader testade jag att amma utan napp och då var hon helt inkörd på att ta det större greppet så sedan kunde jag amma henne tills hon var 9,5 månader gammal, då började hennes mså risgryn till tänder repa upp sår så då fick det vara bra med amningen.
Köp, ta med och lycka till säger jag!!!!
En del säger att man kan få mjölkstockning och en maaaassa andra problem med amningsnappar men det gäller inte alla. Förr oss fungerade det skitbra med napparna.