• hoppsan123

ska min dotter få åka på resa med sin kompis fast jag inte känner föräldrana

Min dotter, nu fjorton år, har blivit erbjuden att följa med en av sina vänner och hennes föräldrar till Spanien i två veckor nästa sommar. Jag och hennes pappa känner inte hennes föräldrar alls och har bara träffat hennes kompis ett fåtal gånger. Detta är en vän hon lärt känna nu på högstadiet.Jag känner mig väldigt osäker på hur jag ska tänka och bestämma i detta. Jag tycker att detta är en kul och spännande chans för min dotter men det är många frågetecken som skulle behöva redas ut. Även om jag naturligtvis ska träffa dotterns kompis föräldrar vet jag ju ändå inget om dem. Tänk om det händer något allvarligt under vistelsen
    osv
     jag skulle bara behöva lite feedback på hur ni tänker!  

• Svar på tråden ska min dotter få åka på resa med sin kompis fast jag inte känner föräldrana
  • Rosenöga

Nej, jag skulle inte skicka iväg henne med folk jag inte känner.

Men vaddå, detta gäller nästa sommar. Ni har hur många tillfällen som helst att bekanta er med och lära känna kompisens föräldrar.

• Smurfina71

Ja du, det är ensvår fråga. Du har ju ett år på dig att lära känna dem och känns det inte bra kan man säga nej även sent inpå resan. Jag skulle nog ta ett snack med min dotter om lite förhållningsregler och risker och lära henne var gränserna går och lära henne att säga ifrån om något skulle kännas obekvämt. Händer det något så kan hon ju alltid ringa om hon får med sig en mobil och det tar ju bara ett par timmar dit om du behöver åka ner.

• Lilia

Klart att hon ska få åka. =) Det låter jättekul, ring kompisens föräldrar och prata lite så kan de räta ut frågetecknen. =)

Svar på tråden ska min dotter få åka på resa med sin kompis fast jag inte känner föräldrana