• Anonym (Orolig!!!)

Får inte tag på mitt ombud.. HJÄLP!!!

Ska försöka göra detta så kort som möjligt.... 

Vårdnadstvist. 

Huvudförhandling om en dryg vecka.. 

Jag får inte tag på mitt ombud?!!!

Har lämnat meddelanden på hEn´s svarare, men ingen ringer upp. 
    Liten juridikfirma, alltså inga sekreterare eller så... 

Motparten har ett riktigt grymt ombud (jurist det också) 
    En riktigt hal & elak    j ä v e l     rent ut sagt  ... :/

Det är väll det mest relevanta... undrar ni något så fråga gärna...

Om det är någon som mot allt förmodan lyckas lista ut vem jag är så ber jag er hålla det för er själva.. 
    eller ta det med mig...

Snälla, någon, hjälp vad      F A A N     ska jag göra????

• Svar på tråden Får inte tag på mitt ombud.. HJÄLP!!!
  • Anonym (Orolig!!!)

Det är en jurist. 
    Får ringa TR imorgon... 

Men HF är nästa vecka... Vill ju hinna gå igenom allt innan dess.... 

• Anonym (Orolig!!!)

Har haft väldigt lite kontakt med detta ombud .. 
    Allting startade förra sommaren.. 
    Kontakt ca 8-9 ggr både irl & över telefon... 

& då räknar jag med den muntliga förberedelsen...

Jag vill verkligen inte förlora vårdnaden för ett kasst ombud.... :(

• niky40

Förstår att du är stressad. mitt enda tips är att ringa tingsrätten, tyvärr.

• Anonym (Orolig!!!)

Borde jag förlita mig på detta ombud eller borde jag börja försöka få ta på ett annat?

• Anonym (Orolig!!!)
    OM jag borde söka annat ombud tas tips på ombud tacksamt emot... 
    i Områdena

Uddevalla,
    Trollhättan,
    Vänersborg,
    Färgelanda,
    Tanum,
    Munkedal,
    Bovallstrand,
    Hunnebostrand,
    Kungshamn,
    Smögen
    & Lysekil

• niky40
    Anonym (Orolig!!!) skrev 2012-09-04 17:44:20 följande:
    Borde jag förlita mig på detta ombud eller borde jag börja försöka få ta på ett annat?

Att hitta någon duktig som har tid att läsa in sig på målet på under en vecka är nog svårt. Ring tingsrätten och kolla om det hört något samt om ombudet följt de förelägganden det fått.
  • niky40

Mitt tips är att alltid använda sig av en advokat eller en jurist på en advokatbyrå. Då kan man alltid vända sig till advokatsamfundet om ombudet missköter sig.

• Anonym (Orolig!!!)

En vän sa att det bästa jag kunde göra är att ringa TR, be om att få allt uppskjutet pga noll kontakt med ombudet samt byta ombud.

• Anonym (Orolig!!!)

Eller?

• niky40
    Anonym (Orolig!!!) skrev 2012-09-04 18:01:44 följande:
    En vän sa att det bästa jag kunde göra är att ringa TR, be om att få allt uppskjutet pga noll kontakt med ombudet samt byta ombud.

Ja du får tala med den som är ansvarig för målet och se vad h*n säger.
  • Anonym (Orolig!!!)

Tack så mycket för hjälpen, skall ringa TR imorgon 

• Anonym (Orolig!!!)

tack Glad

• Anonym

Man måste väl inte ha ett ombud? Hamnar jag i tingsrätten om vårdnaden (ska inte skriva på gemensam från början) så ska jag tala för mig själv. Det är väl dyrt med en jurist?

Tänker inte betala en krona om exet drar mig till Tingsrätten i alla fall. Som blivande ensamstående mamma har man nog med utgifter ändå.

• Anonym (nej)
    Anonym skrev 2012-09-04 20:58:32 följande:
    Man måste väl inte ha ett ombud? Hamnar jag i tingsrätten om vårdnaden (ska inte skriva på gemensam från början) så ska jag tala för mig själv. Det är väl dyrt med en jurist?
    Nej det måste du inte men du lär ha mycket större chans att komma fram till nåt vettigt om du inte själv har några kunskaper i juridik, kunskaper om hur ett yrkande ska skrivas på ett processrättsligt korrekt sätt o.s.v.. Helt enkelt så att du sätter dig i en väldigt stor risk att förlora särskilt om motparten har ett bra ombud sen ska det givetvis finns tillräckliga skäl som ska vara mycket starka för att TR ska ta ifrån den andra parten vårdnaden och bevilja dig enskild vårdnad om barnet.
  • Anonym
    Anonym (nej) skrev 2012-09-04 21:17:20 följande:
    Nej det måste du inte men du lär ha mycket större chans att komma fram till nåt vettigt om du inte själv har några kunskaper i juridik, kunskaper om hur ett yrkande ska skrivas på ett processrättsligt korrekt sätt o.s.v.. Helt enkelt så att du sätter dig i en väldigt stor risk att förlora särskilt om motparten har ett bra ombud sen ska det givetvis finns tillräckliga skäl som ska vara mycket starka för att TR ska ta ifrån den andra parten vårdnaden och bevilja dig enskild vårdnad om barnet.
    Ok, det gör inte så mycket i och för sig om jag "förlorar" för jag har ändå tänkt ge honom vårdnaden efter ett tag.
    Det viktiga är att jag hinner vara föräldraledig ca ett år så barnet kan börja på dagis. Och en utredning brukar väl ta ca ett år. Det svåra blir om gem vårdnaden går igenom tidigare för då ska han ha barnet på heltid hos sig o vara ledig om det finns föräldradagar kvar och det är inte aktuellt.
  • Anonym (Orolig!!!)

Anonym #24 troll, eller bara korkad... hur som helst... gör en egen tråd .... Övriga; Jag fick tag på domstolen vilket ledde till att jag fick tag på mitt ombud... Nu närmar det sig snabbt .... tack för alla råd

• niky40
    Anonym (Orolig!!!) skrev 2012-09-08 10:07:56 följande:
    Anonym #24 &#26 troll, eller bara korkad... hur som helst... gör en egen tråd .... Övriga; Jag fick tag på domstolen vilket ledde till att jag fick tag på mitt ombud... Nu närmar det sig snabbt .... tack för alla råd

Vad bra! Lycka till på förhandlingen!
Svar på tråden Får inte tag på mitt ombud.. HJÄLP!!!