• Anonym (Lisa)

Dags för syskon!

Precis som rubriken låter, nu vill vi ha syskon! Någon mer som börjar jobba på samma mål och som fick vänta ett tag för att få sitt första barn? För oss tog det 17 försök att få vår första och nu är första barnet 11 månader. Vi har försökt i 1 månad men utan reslutat.

Frågade en expert inom området och hon sa att det generellt går snabbare att bli gravid andra gången så vi hoppas på det!

Gjorde en utredning som visade på ofivilligt barnlös (alltså ingen orsak till vår väntan) då vi försökte bli gravida med första barnet.

Någon mer som vill hänga med?       

• Svar på tråden Dags för syskon!
  • SuzR

Hänger också på! Tog 12 försök (ett år alltså) att få till dottern som nu är 16 månader. Vi har försökt sen i våras men det är nu först som vi kollat upp ägglossning och försökt pricka in lite mer noggrant! Får se hur det går denna gång..vill gärna ha en till, flicka eller pojke, vad som!

• Anonym (Lisa)

Kul att du vill vara med :)

Jag minns min uppgivenhet när försöken drog iväg sist och ändå går jag här och tror att det ska gå fort denna gång. Jag lär mig aldrig :) Dock vet jag ju att chansen finns eftersom min kropp (lite hjälp av min man då ;)  ) har lyckats göra en så fin liten flicka som vi har!

"Gjorde" du något speciellt för att bli gravid sist? Jag tänker på alla tips man får bl.a. här på fl om diverse "mirakelkurer"? Eller körde ni bara på?     

• SuzR

jag hoppas också på att det ska fort denna gång, usch det där året det tog att få till dottern var ju sådär kul...vi ska nog inte köra på äl tester utan kolla in äl kalender lite och dessutom känner jag när jag har äl så vi får försöka pricka in det. Dessutom är jag arbetslös just nu och det skulle vara skönt att jobba lite innan man går på mammaledighet igen!

Gjorde ni något för att bli gravida? 

• Anonym (Lisa)

Nej vi gjorde inget speciellt för att bli gravida mer än att vi gav upp. Vi trodde inte att vi kunde bli gravida på egenhand så vi vet inte ens när vi blev gravida för den månaden hade vi ingen koll.

Jag har kollat med äl-stickor då jag hade en mycket regelbunden cykel innan graviditeten men sedan efteråt tog det några månader innan den blev som innan. Nu ligger jag någon dag mer i cykeln men annars är det sig likt. Så jag dubbelkollar med äl-stickor för att se att cykeln fortsätter vara regelbunden. Ska börja kolla med stickor på torsdag då det närmar sig. Förväntar mig äl på söndag eller måndag. Hur ligger du till?

Jag är hemma i 4 månader till sedan är min man hemma ytterligare i 9 månader. Så vår förhoppning är att jag hinner jobba sådär 4 månader och sedan går vi hemma tillsammans i 4-5 månader. Önsketänkande men det hade varit det bästa. Troligen blir det inte så men vi jobbar på det :)     

Svar på tråden Dags för syskon!