• Jodi2009

Vårdnadsöverflyttning!

Hej jag skulle vilja få råd om hur jag ska gå till väga nu. Soc sa att dom ska söka vårdnadsöverflyttning på min dotter som är 5 år och är
    lvu sedan 4 år. Jag har hela tiden fått motstånd från soc. Har knappt fått umgänge, är drogfri och har sub programmet! Snälla hjälp mig råd och tips på advokat... Tackå

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-31 15:37
    Hej
    Om soc får igenom överflyttning, kan man då aldrig få tillbaka vårdnaden? Eller är det förlorat då? Tack på förhand!
  • Svar på tråden Vårdnadsöverflyttning!
  • Jodi2009

Hej nej jag har ingen advokat. Soc sa det här till mig för 2 dagar sedan. Men känner att jag måste verkligen göra något nu. Det här får inte ske. Nu när allt börjar ordna sig. Jag har fast bostad, tagit körkort och tänker börja på högskolan.

• Jodi2009

Och jag bor i Göteborg

• Höghus

Men om ditt barn varit lvu:at sedan hon var spädbarn är det bästa för henne antagligen att familjen hon bor med får vårdnaden. Umgängesrätten har du ju alltid kvar.

• Jodi2009

Hej jag har hela tiden kämpat för att få hem min dotter har varit drogfri sedan 2009. Jag har försökt få till tider för att få träffa dotter , men deras plan har varit att fosterfamilj skulle få vårdnaden hela.

Svar på tråden Vårdnadsöverflyttning!