• Bella2012

Pampers blöjör - H J Ä L P

Hejsan,

Jag hoppas Ni mer erfarna föräldrar kan hjälpa mig med följande fråga.

Vilka blöjor borde man köpa efter New Baby nr 3?
    Vad heter dem och vilket nr är det som gäller?

Enligt Pampers hemsida har jag kommit fram till Pampers Active Fit som finns i:

Size 3: 4 - 9  kg Size 4: 7 - 20  kg Size 5: 11 - 25  kg
    Och jag undrar om detta är rätt?

TUSEN tack för alla tips 

• Svar på tråden Pampers blöjör - H J Ä L P
  • Annelie 76

Det beror väl på hur tung och stor din bebis är och hur mycket den kissar? Numren har inget med det hela att göra.

• Bella2012

Hon väger runt 5kg nr( ska på kontroll imorgon) och är 56cmlång och ganska normal annars också.

Märkte igår att kisset rann längs ryggen från new baby nr 2 och idag var det löst bajs så jag tänker direkt byta till nr 3.

men jag har ingen anning vilken blöja man ska köpa sen  

• rockaroll

Hur gammalt är barnet? Vi har kört baby dry, och nu varvar vi med easy up, eftersom han kryper och går mer. Sen går du ju bara efter hur mycket ditt barn väger.

• Pussesnufs

... hade också det problemet med min tös så vi bytte till Libero. Kanon!

Scientia Potentia Nostra
  • Bella2012

Jag hade problem med Liberos från början, redan i stl nr 1 läckte det ut då det inte sög upp något alls.

Ringde till Pampers nu och de rekomenderade Baby Dry så får nog köra på det 

• Pussesnufs
    Pussesnufs skrev 2012-08-28 13:24:13 följande:
    ... hade också det problemet med min tös så vi bytte till Libero. Kanon!

Ibland är jag disträ...

Vi hade Active Fit efter new baby men det fortsatte läcka kiss så DÄRFÖR bytte vi.

Så! Nu lät det mer sammanhängande. ^^     
    Scientia Potentia Nostra
  • rockaroll

ja byt till baby dry du, på min son har de aldrig läckt! :) Libero däremot.. urk! och de är stenhårda!

• Bella2012
    rockaroll skrev 2012-08-28 14:37:23 följande:
    ja byt till baby dry du, på min son har de aldrig läckt! :) Libero däremot.. urk! och de är stenhårda!
    Kan inte hålla mer med dig angående Liberos.
    Sämsta skit får man leta efter, fast å andra sidan för andra passar de utmärkt. 
  • Bella2012

Provade baby dry stl 3 och dessa sög inte upp bajset alls....blev retur direkt.
    Har provat Active Fit stl 4 och de är aningen för stora runt benen och just inatt läckte det bajs ut där.
    Så nu har jag köpt Active Fit stl 3 och de verkar passa bra.

De luktar mkt mkt mindre än dessa Active Fit nr 4 jag köpt tidigare och endå hade dessa varit ute från förpackningen ett bra tag.
    Kan också hålla med om att det är tunnaste blöjan jag stött på hittills.

Nu återstår att se uppsugnings förmågan 

Svar på tråden Pampers blöjör - H J Ä L P