Ska jag berätta om smutskastningen
Jag har hamnat i ett moraliskt dilemma. Det är så att jag har dejtat en kille en period men har lagt det på is just nu
Han separerade från sitt ex för 2 år sedan och de har varit i en bitter vårdnadstvist sen dess. Med smutskastning från båda hållet. Han har väl inte varit guds bästa barn men han älskar deras tvillingpojkar på 3 mer än allt annat. För närvarande bor pojkarna hos mamman trots de har gemensam vårdnad.
Och han får träffa dem sporadiskt efter hennes tycke Nu är det så att min bästa kompis är vän med mamman och hon visade mig hur mamman sitter och skriver en massa elakheter om exet på FB.
Lite är kanske är sant men hon målar upp ett blodtörstigt monster som är beredd att mörda både henne och barnen. Mycket skulle kunna anmälas som förtal. Hon får en massa respos från vänner som tycker synd om henne.
Nu till mitt dilemma ska jag berätta för honom att hon sitter och skriver en massa. Hon kommer förmodligen förstå att det kommer från mig. Men det känns inte rätt att veta om det och inte berätta för honom