• vampyria2

Ska dottern behålla byxorna eller ska hon lämna tillbaka dem till kompisen?

Min dotter lånade ett par byxor av en kompis som kostade 1200 kr, ena sömnen gick upp och kompisen ville att dottern skulle betala för att par nya byxor.
    Jag var väl inte allt för glad för det men tyckte att det var onödigt att tjafsa om saken och betalade för byxorna.

Nu kommer kompisen och vill dessutom ha tillbaka byxorna, jag har lagat sömmen och tycker att efter som vi har betalat för dem så är de min dotters nu, tänker jag fel här eller?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska dottern behålla byxorna eller ska hon lämna tillbaka dem till kompisen?
  • Jellybeanbaby
    alllwaysdrunk skrev 2012-08-31 12:23:56 följande:
    Håller med, men i detta läget skulle man kunna acceptera en sådan deal just för att man kan förstå om hon inte vill ha dessa söndriga byxor utan kompensation också.

Men nu råder ju det noll tvekan om vem som ska ha byxorna.
    Därför måste denna "kompis" vara mentalt störd, eller bara ett riktigt jävla svin.
    Ja man får intrycket att det är en elaking.
  • Fiona M
    AnnaBr skrev 2012-08-27 14:52:41 följande:
    Du kan ju saga till kompisen att hon kan fa tillbaka byxorna, men lagningen kostar 1200 spann Flört
  • Alisa

Antingen är det pengar eller lagade byxor. Tjejen kan inte få båda. 

• vampyria2

Det har lagt det bakom sig nu men tjejen tycker fortfarande att hon skulle ha byxorna också men de har som sagt valt att inte prata mer om detta och dottern säger till mig att hon tänker undvika att ha byxorna när just denna tjej är med och det kan ju vara smart

Tack för alla inlägg, var skönt att se att vi inte var helt ute och cyklade när vi tyckte som vi gjorde, sånt här är FL perfekt till 

• undine
    vampyria2 skrev 2012-08-27 14:36:24 följande:
    Min dotter lånade ett par byxor av en kompis som kostade 1200 kr, ena sömnen gick upp och kompisen ville att dottern skulle betala för att par nya byxor.
    Jag var väl inte allt för glad för det men tyckte att det var onödigt att tjafsa om saken och betalade för byxorna.

Nu kommer kompisen och vill dessutom ha tillbaka byxorna, jag har lagat sömmen och tycker att efter som vi har betalat för dem så är de min dotters nu, tänker jag fel här eller?
    Du har väl lagat sömmen, varför ska hon ha ett par nya byxor?!
    Jag har haft en hel del plagg där sömmar gått upp sen jag lånat ut dem. Det är bara att sy igen, det syns ju inte. Värre är om det är en reva mitt över..

Knasigt.

Jag hade bara lagat sömmen och gett tillbaka dem.
    It's nice to be important, but it's more important to be nice!
  • Ollibolli

Men det är väl klart att din dotter ska behålla byxorna. Annars blir det ju som att ni bara "gett bort" 1200 kr. 
    Märkligt sätt att tänka.  

• yodi
    Alisa skrev 2012-09-03 23:45:44 följande:
    Antingen är det pengar eller lagade byxor. Tjejen kan inte få båda. 

precis.

med tanke på att ni gett henne pengar för ett par nya byxor kan ni gott behålla byxorna eller kräva att få tillbacka pengarna  
  • mmeline

Klart dottern ska behålla dem, kompisen har ju fått 1200 kr som ersättning för byxorna.

• snuppis

mee va är det för skumt av hennes vän, hon klan fetglömma brallorna!! ;) 

• Rödaskor

Vad jag tycker är konstigast av allt är varför kompisen inte tog tillbaka byxorna och gick till affären och krävde ett par nya eller pengarna tillbaka. Byxor för 1200 kr ska hålla.

Svar på tråden Ska dottern behålla byxorna eller ska hon lämna tillbaka dem till kompisen?