• Bubba2

Otroligt ledsen över mitt ex

Hej. Är väldiht ledsen över mitt ex ....
    Vi gjorde slut för cirka 2 månader sen. Eller rättare sakt jag.
    Jag gjorde slut med henne för att hon hade pratat massa skit om mig till sina kompisar. Skrivigt massa medelanden om att hon inte tände på mig längre och ville ha sex med andra. Sex chattat. Och vi hade inte ens sex för att hon inte ville. Hon gjorde aldrig något för mig och allment bara sket i mig när jag kom hem från jobbet.
    Det här tog knäcken på mig! Så jag visste ibte vad jag skulle göra! Packade mina saker på en enda kväll och flyttade! Var sambos i ett år, och ihopa i sexår.
    Nu när mitt liv börjar fixa till sig med nytt jobb, ny lägenhet mm så gör jag inget annat en att tänker på henne :( älskar hon ju så mycket!
    Skall tillläggas att detta var min första kärlek som jag träffa när jag var 16,
    Jag vet seriöst inte vad jag skall göra ?
    Jag är ju van vid att hon finns där.
    Jag är så grymt ledsen och börjar ångra att jag flytta känns det som!
    Vet inte hur jag skall komma ifrån att tänka på henne hela tiden.
    Någon där ute som har vart med om samma sak och har några tips ?

• Svar på tråden Otroligt ledsen över mitt ex
  • solskina

Tänk inte på det fina ni hade utan på sveken och det jobbiga.

Du är helt klart värt mer än att hon pratar skit om dig. Har man glidit i från varann får man väl göra ett värdigt slut på det. Det gjorde du, du tog dina saker o gick. Hon där emot hade inte stake nog att göra slut så hon såg till att det var du som gjorde det.
    Nu går hon säkert omkring och säger att du var en skit som gjorde slut men det var faktiskt hon som indirekt gjorde det. Det finns bättre sätt, hon valde det fula.

Efter så många år finns självklart tomheten där, sörj det som varit, men se framåt så ska du se att det går vägen.  

• Bubba2

Okej.

Ja jag känner mig otroligt dum och utnjyttad då hon bettede sig konstigt i 4månader.

Känner mig mest utnyttjad för att jag betalade allt då hon inte hade något jobb!

Nu i efterhand blir jag bara sur på mig själv som lät det pågå så länge.

Jag försöker se frammåt hela tiden :) men just nu känns det som att jag aldrig kommer hitta kärlek!

• Annamy

Efter en seperation går man vanligt vis i en sorg period som brukar vara några månader. Helt normalt! Då känns det som om man aldrig kommer att träffa någon igen och det är för att man inte är redo. Ge dig tid att sörja först och sen hitta dig själv. Det tar tid att vänja sig att bara vara själv. Men det är nyttigt! Du har varit beroende av en person länge och det är klart att det är jobbigt då att vara själv. Du gjorde helt rätt att lämna henne! Hon har ju helt tappat respekten för dig och hon vårdade inte Er relation! Låt inte henne förstöra ditt självförtroende med sitt skitsnack! Ni passade helt enkelt inte ihop! nu vet du ju vad du inte vill ha i nästa relation! Träffar du någon som är på riktigt kär i dig då kommer den personen även att tända på dig. Hon kan inte varit kär. Släpp henne nu och gläd dig över att du får gå vidare och att tids nog finner du oxå den rätta!

• solskina

Ta en paus från kärleken tills du är hel.

Annars är risken att du blir utnyttjad igen. Kärleken gör en blind heter det ju.  

• Bubba2

Tack :) jag vet ju att det ni säger stämmer så väl, men endå vill man inte lyssna på sig själv :/

Kärleken är bild och för dårar känns det som just nu.

Svar på tråden Otroligt ledsen över mitt ex