• Liten Fis

Vad tycker ni föräldrar om dessa tecknade filmer som Mamma Mu m.m

Halloj alla mammor och pappor.
    Jag satt med min dotter och kollade på en film om Mamma Mu där hon möter kråkan.
    Då kommer ett avsnitt där Mamma Mu får ett sår. Har ni då sett när Mamma Mu berättar för kråkan vad som hände och hur hon då överdriver hur mycke blod det egentligen kom? Då visade de samtidigt en fors av blod och min dotter (5 år) sprang ut ur rummet. Hon har inte kollat på filmen sen dess.
    Detta var en ny film för henne som hon aldrig sett innan.

Jag tycker personligen inte att detta är speciellt barnvänligt. Det var som en tecknad skräckis just den delen.

Vad tycker ni???

• Svar på tråden Vad tycker ni föräldrar om dessa tecknade filmer som Mamma Mu m.m
  • mandelblomma

Ingen av mina barn har iofs reagerat på den scenen men barn är olika.
    Rätt harmlös men bra film tycker jag.

• En blå giraff

Min son 5 år blir väldigt sällan eller aldrig rädd för filmer (han får iofs bara se barnfilmer men ändå). Ditt barn kanske är mer känslig och det är ju inget fel i det. Mamma Mu känns ändå som en mycket "snäll" film tycker jag.

• Sapato

Min son har inte reagerat men han ser på typ Cartoon network där det är desto "våldsammare" barnprogram.

• cosinus

Mamma mu tycker jag är helt ok. Men vissa barn kan bli rädda för allt möjligt. Min äldste son fick fullskalig panik av Pingu och då pratar vi typ "springa genom väggen panik" så fort han hörde signaturen. Även tåget "Blue" i Dora var livsfarlig samt en del andra teknade figurer.

Själv tycker jag det är värre med snabba hetsiga klipp, tjejer med midjor som håller på att gå av och en massa annat skräå som visas på tv än en blod-flod i Mamma Mu, Pingu eller annat som en del barn blir rädda för trots att det är ganska harmlöst.

Svar på tråden Vad tycker ni föräldrar om dessa tecknade filmer som Mamma Mu m.m